برنی سندرز؛

میلیون‌ها آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند

سناتور ایالت ورمونت آمریکا اعلام کرد، از ابتدای همه گیری کرونا میلیون ها آمریکایی شغل خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۹۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: اکثر میلیاردر‌ها از ابتدای بیماری همه گیری ثروتمندتر شده اند و این درحالی است که حدود ۷۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند.

 میلیون‌ها آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند

برنی سندرز افزود، اکثر میلیاردر‌ها از ابتدای بیماری همه گیری ثروتمندتر شده اند. اجازه دهید تکرار کنم: ۸۶ درصد از میلیاردر‌ها در حال حاضر ۵.۱ تریلیون ثروتمند‌تر هستند در حالی که حدود ۷۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند.
 
سناتور ایالت ورمونت آمریکا در ادامه توئیتر تاکید کرد آری، اکنون زمان برای رسیدگی به این سطح ناخوشایند از حرص و طمع و نابرابری در آمریکا است.
 
با تشدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از کسب‌وکار‌ها و صنایع بزرگ و کوچک تعطیل شده‌اند و جمعیت انبوهی به بیکاران در این کشور افزوده شده که ضرورت اعطای بسته‌های مالی کمکی از سوی دولت مرکزی این کشور را دوچندان می‌کند.

«گلدمن ساکس» شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی این هفته در گزارشی پیش‌بینی کرد که در نتیجه تبعات اقتصادی کرونا، نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در آمریکا به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

ساکس همچنین پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در همین مدت ۳۴ درصد کاهش خواهد یافت که این امر چشم‌انداز اقتصادی این کشور را تیره‌تر کرده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار