جان کری:

آمریکا به حضور در خاورمیانه ادامه خواهد داد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب و هوایی درباره کاهش حضور نظامی این کشور در غرب آسیا مدعی شد واشنگتن به دلایل مهم و استراتژیک و به دلیل وجود برخی مسائل حل نشده، به حضور و مشارکت خود در منطقه ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۳۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، جان کری نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور آب و هوایی درباره احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: آمریکا به دلیل وجود برخی مسائل حل نشده، به حضور خود در منطقه ادامه خواهد داد.

وی مدعی شد: امروز نمی‌توان به این سوال پاسخ داد، زیرا این به شرایط قابل توجه‌ای که قرار نیست در آینده نزدیک رخ دهد، بستگی دارد.
 
کری با بیان این که فکر نمی‌کنم آمریکا یک مرتبه حضورش را که به دلایل بسیاری برای منطقه استراتژیک و مهم است را کاهش دهد، ادامه داد: فکر می‌کنم که بسیاری از چیز‌ها بستگی به آنچه که در ارتباط با مسائل استراتژیک رخ می‌دهد بستگی دارد که خارج از مسئولیت‌های من است و  ارتباطی با مسائل آب و هوایی ندارد.

جان کری آینده ی حضور آمریکا در منطقه را مشارکت شدید خواند و گفت: از آن جا که مسائل حل نشده‌ای وجود دارند و این مسائل قرار نیست که یک مرتبه طوری تغییر کنند که آمریکا یا سایر طرف‌ها کمک کننده امنیت  ناپدید شوند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برجامی که قرار است روز سه‌شنبه در وین اتریش برگزار شود هم اظهارنظر کرد و در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حداکثری دولت سابق آمریکا، که همچنان در دولت بایدن هم ادامه یافته، این کشور را در شرایط بهتری نسبت به سال ۲۰۱۵ که برجام امضا شد قرار داده، گفت: فکر نمی‌کنم که مناسب باشد در این زمان درباره مذاکرات نظری بدهم.
 
وی با بیان این که با احترام به همه نمی‌خواهم روی فکر کسی تاثیر بگذارم، مطرح کرد:  آدم‌های بسیار باکفایتی داریم که خوشبخاته قرار است دور هم جمع شوند و به چالش ایران و منطقه بپردازند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار