تاریخ سیستان یک تاریخ درخشان و ارزشمند است

زابل-فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان گفت: منطقه سیستان یک پیشینه تاریخی درخشان و ارزشمندی دارد که می‌تواند شناسنامه خوبی برای اهالی این منطقه باشد.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۷۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

سرهنگ پاسدار داود شهرکی در دیدار جمعی از بزرگان طایفه یار محمد زهی منطقه سیستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) و تبریک سال جدید اظهار داشت: با توجه به شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است باید همه‌ی ما تلاش کنیم و عزم خودمان را جزم کرده تا همه به سوی شعار سال حرکت نمایند.

وی گفت: تاریخ سیستان یک تاریخ درخشان وارزشمندی است که می‌تواند شناسنامه خوبی برای اهالی این منطقه باشد.

وی افزود: شهدای سیستان همچون شهیدان میرحسینی، شهیدان رنجوری مقدم، شهید لک زایی، شهید فارسی ودیگر شهدای دیار سیستان که نشان از شجاعت و اخلاص را در خود داشتند که که جان خود را برای آبیاری درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران فدا کردند و همه ما وظیفه داریم راهشان را ادامه دهیم.

فرمانده تیپ حضرت علی اکبر (ع) سیستان با اشاره به اینکه حوزه سیستان یک مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و هر دو کشور به یکدیگر وابسته اند افزود: وابستگی ما به کشور افغانستان سبب آب است و حتی وابستگی سببی و نسبی داریم به مانند ازدواج و آن‌ها هم وابستگی شان به واسطه اقتصاد است و ما به سبب تجارت باید به این موضوع فکر کنیم که مرز بین سیستان و افغانستان مرز دیواری نیست، مرز فرهنگ است.

وی ادامه داد؛ ما باید پایبند به بخشی از مرز‌ها باشیم که ریشه فکری و فرهنگی و قومی قبیله‌ای باشد که مرز را دیوار مشخص نمی‌کند بلکه فرهنگ مشخص می‌نماید.

شهرکی ادامه داد: با وجود اینکه از دیوار گذر می‌نماییم با یک فرهنگ روبه رو می‌شویم، ولی به این طرف دیوار گذر می‌نماییم بافرهنگ کاملا متفاوت مواجه هستیم که فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است: در پایان این دیدار سرهنگ پاسدار داود شهرکیفرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی و تیپ حضرت علی اکبر (علیه السلام) سیستان از معتمدین و ریش سفیدان این طائفه تقدیر و تشکر به عمل آورد.
ارسال نظرات