روستای اسلامیه؛ شهیدیه شهرستان تفت

اسلامیه روستای هدف گردشگری استان یزد است که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی فراوان نیز دارد.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۶۰
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، روستای اسلامیه شهرستان تفت در دره‌‍‌ای عریض در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی یزد و ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان تفت در دامنه شمالی شیرکوه و در مجاورت کوه معروف عقاب‌کوه قرار گرفته است.

اسلامیه روستای هدف گردشگری استان یزد است که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی فراوان نیز دارد.

اسلامیه به صورت روستایی خطی در امتداد محوز یزد-شیراز در طول ۴۵ و ۳۱ و عرض ۳۰ و ۷ و ۵۴ واقع شده است که متوسط ارتفاع آن از سطح دریا ۲۳۰۰ متر و عمق آب‌های زیرزمینی آن ۴۰ متر است.

این روستا از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان یک قطب تجاری که بیشترین خدمات رفاهی به مسافران و رهگذران را ارائه می‌دهد مطرح بوده و تاکنون نیز روز به روز بر واحد‌های خدماتی و تجاری آن افزوده شده است و اکنون نیز به عنوان یک قطب تجاری شهرستان تفت در خدمت شهروندان و مسافران است.

اسلامیه از روستا‌هایی است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و وجود بنا‌های تاریخی شامل قلعه و. گواهی بر این ادعاست.

گرچه بخش‌های زیادی از قلعه قدیمی این روستای هدف گردشگری تخریب شده، اما جاذبه‌های گردشگری این روستا در دل کویر بیش از جاذبه‌های تاریخی مردم را به خود جذب کرد است.

روستای اسلامیه یکی از روستا‌های نمونه شهرستان تفت است که خدمات ارزنده‌ای را به انقلاب اسلامی داشته و دارد و تقدیم ۲۰ شهید از این روستا به انقلاب اسلامی، این روستا را به شهیدیه شهرستان تفت مشهور کرده است.

قنات‌های قدیمی، درب‌های کهن، بافت تاریخی ارزشمند، درختان کهنسال و حتی مراسم نخل برداری ویژه‌ای که در این روستا در ایام تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود، سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر را جذب این منطقه می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار