مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج:

مشکلات اقتصادی ناشی از نگاه به بیرون است/ گشایش معیشتی در گرو اقدام و عمل است

ساری-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا وجود مشکلات اقتصادی را  ناشی از نگاه به بیرون دانست و گفت: تحقق شعار سال با دولت جوان مومن حزب اللهی میسر خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۳۹۰
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
تحقق شعار سال با دولت جوان حزب‌اللهی میسر خواهد شد /گشایش معیشتی در گرو اقدام و عمل مسئولان است
 
 خبرگزاری بسیج؛حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری در گفت و گو با خبرنگار بسیج ، ضمن تبریک سال نو و اعیاد خجسته شعبانیه به تبیین شعار امسال که سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها »توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، پرداخت و گفت: شعار هر سال در واقع محور حرکت مسئولان نظام  است و مسئله اقتصاد یکی از موضوعات مهمی می باشد که  رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید فراوان دارند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این که در سال‌های متمادی رهبر معظم انقلاب، جامعه را به سمت فرهنگ سازی هدایت کردند، افزود: با تناسب شرایط موجود و توطئه‌های دشمن  که بر روی معیشت مردم متمرکز شده است در سال‌های اخیر نامگذاری شعار سال بر محور مسئله اقتصادی بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم برای مبارزه با توطئه‌های دشمن مسئله تولید داخلی و حمایت از آن است؛ لذا در این مورد  قرارگاه اقتصادی در کشور تشیل شد تا اقتصاد ،محور مهم برای مبارزه با دشمن تلقی شده و فرمانده این قرارگاه هم دستگاه اجرایی در دولت‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در نوروز امسال که تحقق شعار سال گذشته که سال جهش تولید بود، در حد رضایت نبوده است، و امسال نیز مسئله تولید را به عنوان شعار سال مطرح کردند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که مسئله اقتصاد به عنوان شعار سال مطرح است، این بوده که دشمن با راه اندازی جنگ‌های نیابتی علیه ایران و همچنین جنگ اقتصادی در تلاش برای قرار دادن ایران در شرایط سخت و پیچیده است تا بتواند به اهداف خود که ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است، برسد؛ لذا در حوزه اقتصادی دست به یک اقدام فلج کننده زد از همین رو رهبر معظم انقلاب هوشمندانه و حکیمانه برای خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمن، شعار سال را انتخاب می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را مبارزه با نقشه‌های استکبار جهانی علیه ایران دانست و اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب به مسئله اقتصادی مبتنی بر رفع اشکالات در این حوزه است، لذا با توجه به بیانات معظم له در نوروز، دو مانع خارجی و داخلی بر سر راه تولید وجود دارد.

حجت الاسلام تسخیری در همین رابطه توضیح داد:موانعی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، بخشی از آن مربوط به حوزه خارجی می‌شود که دشمنان تمام قد وارد عرصه شدند تا با تحریم‌های فلج کننده انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار دهند، لذا شکستن تحریم‌ها و دور زدن آن، بدون اتکا به نفت و فروش صادرات غیرنفتی میتوان اقتصاد را پویا کند. چرا که خیلی ازکشور‌ها از ظرفیت ایران مطلع هستند و اروپایی‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این موضوع اذعان کردند که با قطع رابطه با ایران متحمل خسارت می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا مهم‌ترین مانع دیگر بر سر تولید را عدم اعتماد به داشته‌های داخلی و عدم نگاه به درون  دانست و افزود: ایران کشوری بسیار غنی است که علاوه بر نفت دارای منابع سرشاری می‌باشد لذا بی توجهی برخی دولت‌ها به کارخانجات تولیدی و عدم رفع موانع ، باعث شده است، که شرایط وضع تولید در حد انتظار نباشد.  

به گفته حجت الاسلام تسخیری نگاه به بیرون و اعتماد به خارج، و امید داشتن به برخی از تفاهم نامه ها اقتصاد ایران را شرطی می‌کند که متاسفانه بعضی از دولت‌ها و این دولت نیز با نگاه به بیرون کشور را متحمل خسارت‌های داخلی کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصادی نگاه و تاکیدات مهمی به درون دارند، گفت: معظم له در بیانات اولین روز از سال ۱۴۰۰، مصادیق بسیاری از موانع برسر راه تولید را بیان فرمودند که یکی از آن‌ها قاچاق کالا است که به تولید کننده ضربه وارد می کند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به سرمایه‌های داخلی و  همچین شرایط جغرافیای کشور، خاطرنشان کرد: با داشتن معادن غنی و نیز منابع عظیم  غیر نفتی، اما شاهد خام فروشی این محصولات هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه وجود مشکلات اقتصادی را  ناشی از نگاه به بیرون دانست و گفت: تحقق شعار سال با دولت جوان مومن حزب اللهی میسر  خواهد شد تا مشکلات اقتصادی و اشتغال در کشور رفع شود.

حجت الاسلام تسخیری در سخنان پایانی خود با تاکید بر اینکه گشایش در معیشت مردم در گرو اقدام و عمل دولت است، نه حرف زدن، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مردم را قانع و امیدوار می‌کند، اقدام عملی مسئولان در عرصه اقتصاد است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها