خبرهای داغ:

ابتلای ۷۸۱۸ و فوت ۲۴۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی

شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بستری ۵۶ نفر در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا از فوت ۲۴۹ نفر و ابتلای تاکنون ۷۸۱۸ نفر به کرونا در شرق استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۳۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
ابتلای ۷۸۱۸ و فوت ۲۴۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت فاصله اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتررضا چمن در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به حوزه جمعیتی این دانشگاه در شرق استان سمنان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۶۳۰۰ مراجعه به مراکز درمانی با شک ابتلا به کرونا و بیش از ۲۷۰۰۰ تست پی سی آر کرونا انجام شده است.
وی افزود: تعداد ۴۲۳۳ نفر در بخش‌های خاص کرونا بستری شده اند که تقریبا ۳۰% از آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده و تاکنون تعداد ۷۸۱۸ نفر مورد مثبت قطعی و تعداد ۲۴۹ مورد مرگ پی سی آر مثبت ثبت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در حال حاضر تعداد ۵۶ نفر بستری هستند که از این تعداد ۴۴ نفر در بخش‌های جنرال و تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های ویژه هستند.
وی به اجرای طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: ۱۶۰۰ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی مشغول فعالیت در سه حیطه حمایتی، نظارتی و مراقبتی هستند.
چمن تصریح کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس دانشگاه را توسعه و تجهیز نموده ایم و اخیرا یک دستگاه جدید (Real time) با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ سطح خطر شهرستان میامی با رنگ آبی، ثبات خود را حفظ کرده و شهرستان شاهرود رو به بهبود و در وضعیت زرد است، به استراتژی مقابله با کرونا پرداخت و گفت: کاهش تراکم و بار مواجهه، کاهش زمان مواجهه و حفاظت فردی (استفاده از ماسک، واکسیناسیون و فاصله فیزیکی و...) از راه‌های مقابله با کرونا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار