همکاری بسیج و هلال احمر برای خدمت به عشایر

نشست هم اندیشی بسیج عشایری و جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری برای خدمت رسانی بهتر به عشایر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۷۴۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری در خصوص خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق عشایری برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو گفت: ناحیه عشایری با دارا بودن پایگاه و حوزه های مقاومت در کل مناطق عشایری استان و احصاء مشکلات و بررسی کمبودها و محرومیتها در این مناطق و دارا بودن نیروهای بسیجی داوطلب آماده همکاری با هلال احمرآمادگی کامل در جهت رفع این مشکلات را دارد.

ایزدی با اشاره به مشکلات عشایر در زمان آغاز کوچ بهاره و ورود به استان از جمله بارانهای موسمی و فصلی و کمبود آذوقه و جابجایی بار و احشام، افزود: با انسجام بین نیروهای هلال احمر و بسیج عشایری درصدد هستیم قبل از ورود عشایر به استان با پیش بینی های لازم و انجام طرح غربالگری بیماری کرونا از ایجاد مشکلات جلوگیری کنیم.

وی، از آمادگی ناحیه بسیج عشایری برای همکاری با هلال احمر در راستای برگزای دوره های آموزشی خود امدادی برای عشایر استان خبر داد و تاکید کرد: این ناحیه در دو سال اخیر با شناسایی بیماران صعب العلاج، محرومین و معسرین در مناطق عشایری و معرفی به مراکز خیریه گامهای خوبی در جهت رفع محرومیت در ابن مناطق برداشته است.

ایرج کریمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت عباس علیه السلام وروز جانباز، گفت: همراهی و همدلی خوبی بین نیروهای هلال احمر و بسیج و سپاه در جهت خدمت رسانی به قشر غیور عشایر استان وجود دارد و برای هلال احمر نیز مانند سپاه و بسیج لذتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد.

کریمی با استقبال از عضویت داوطلبانه کارکنان ناحیه عشایری و بسیجیان در هلال احمر، از احداث خانه های هلال در مناطق عشایری استان خبر داد و تاکید کرد: با همکاری ناحیه عشایری و اختصاص مکانهایی در مناطق عشایری دارای شرایط لازم این خانه های هلال ایجاد و آموزشهای لازم به عشایر منطقه داده می شود.

وی گفت: در آستانه سال نو و با ورود عشایر به استان چهارمحال و بختیاری، کاروانهای نیکوکاری هلال احمر در مناطق عشایری آماده خدمت به عشایر عزیز می باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار