خبرهای داغ:

آغاز تزریق واکسن کرونا برای بیماران دیالیزی خوزستان

برای اولین بار در کشور، تزریق واکسن کرونا برای بیماران دیالیزی در استان خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۰۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه آغاز واکسیناسیون بیماران دیالیزی که در بخش دیالیز بیمارستان گلستان اهواز انجام شد گفت: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده توانستیم، واکسیناسیون بیماران دیالیزی که یکی از گروه‌های پُرخطر هستند، را انجام دهیم.آغاز تزریق واکسن کرونا برای بیماران دیالیزی خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: در تلاش هستیم تزریق واکسن برای حدود یک هزار و ۵۰۰بیمار دیالیزی خوزستان در دو، سه روز آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی در طول هفته دو تا سه مرتبه به بخش دیالیز مراجعه می‌کنند اضافه کرد: خوزستان نخستین استانی است که واکسیناسیون این بیماران را آغاز کرده است و امیدواریم در این هفته واکسیناسیون دو یا سه گروه پرخطر دیگر را نیز انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: برای داشتن جامعه ایمن باید واکسیناسیون ادامه یابد و تمام تلاشمان در راستای افزایش تعداد افراد واکسینه استان است.

دکتر ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر خوزستان درگیر بیماری کووید۱۹ است و در کنار مدیریت آن، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم برای کنترل پیک سوم هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰هزار بیمار خاص در خوزستان وجود دارد که واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰درصد، شیمیایی و سرای سالمندان انجام شده است ادامه داد: امیدواریم روز‌های آینده بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام اس و پیوند اعضا یا پیوند مغز و استخوان واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان هم آغاز شده و ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار