مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

طرح هادی 190 روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: در حال حاضر طرح هادی 190 روستای استان نیازمند بازنگری است و در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی دارد.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۷۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار این بنیاد قرار می گیرد،افزود: اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی انجام می شود.

طرح هادی 190 روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است

 

وی ادامه داد: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه  این نهاد  در زمینه اجرای طرح هادی جلب رضایت عمومی مردم، توسعه روستا و رعایت مسائل زیست‌ محیطی در نظر می گیرد، یادآور شد: پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آن ها نیز در بازنگری جدید باید بررسی، تحلیل و تاییدمی شود.

 

خواجه ای  خاطر نشان کرد: مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری  از منابع ملی 5هزار و183 میلیون ریال  برای 16روستا  و از منابع دهیاری  4هزار و130میلیون ریال  برای 7 روستا  بوده است.

 

خواجه ای تعداد  اجرای طرح هادی در روستاهای بالای  20 خانوار ،را 409 روستا  بر شمرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در استان زنجان 2.57درصد  و در سطح کشور 2.46درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

.

ارسال نظرات