مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

تصویب طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در 17 بخش استان

زنجان-مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تصویب طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در 17 بخش استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۷۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ رضا خواجه‌ای به برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: این برنامه و طرح که بصورت پایلوت کشوری در سطح کلیه منظومه‌های استان (۱۷) بخش از سال ۹۷ در استان شروع شده بود، پس از طی مراحل مطالعه و بررسی‌های کارشناسی کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط، به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.
تصویب طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در 17 بخش استان

خواجه‌ای ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستا‌های استان ایجاد می‌شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای ۷ هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال‌های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این طرح به‌لحاظ جایگاه، طرح فرادست طرح هادی روستایی و طرح‌های دیگر در سطح منظومه قلمداد می‌گردد، افزود: محدوده مطالعاتی در این طرح، روستا‌های واقع در قلمرو تقسیمات سیاسی و اداری بخش است.

خواجه‌ای خاطر نشان کرد: برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان به منظور توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوند‌های روستایی- شهری تدوین شده است.

وی هدف اصلی طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی را پیشرفت منظومه‌های روستایی مبتنی بر اصول برنامه ریزی فضایی توسعه پایدار دانست و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاها، تقویت اقتصاد ملی صادرات محور در پیوند با اقتصاد منطقه ای، توانمندسازی اقتصادی روستائیان و ظرفیت سازی مشارکت تحصیل کردگان محلی در طرح‌های توسعه تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت روستاییان، افزایش سطح درآمد و ارتقاء سطح بهره وری در روستا‌های هدف تثبیت جمعیت روستایی و ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستایی از نتایج کلان این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی چهار فصل، ایجاد واحد بسته بندی و فرآوری گیاهان داروی و اسانس گیری، توسعه صنایع دستی، احداث و توسعه فضا‌های گلخانه‌ای و محصولات کشاورزی، سطح بندی و بسته بندی محصولات کلیدی هر بخش بر اساس کیفیت و صادرات محور و فرآوری محصولات باغی همراه با برند سازی، از محور‌های پیشران توسعه این طرح تلقی می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار