رونمایی از کتاب شناسنامه سردار شهید مهدی ناصری/برگزاری گرامیداشت شهدای عملیات بدر در ساوه

سردار میرخانی گفت: شجاعت شهید ناصری در عملیات‌ها از جمله عملیات بدر مثال‌زدنی است و رشادت‌هایش در عملیات والفجر ۸ فراموش نمی‌‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۸۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، سردار محمد میرجانی در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بدر با اشاره به توصیف شخصیت والای شهید ناصری اظهار داشت: شهید مهدی ناصری اهل ساوه بود و همچون شهید سلیمانی به همه اقشار جامعه کمک می‌کرد و در سال ۶۳ به دستور فرماندهی وقت لشکر در ساوه مسئولیت گردان، ولی عصر (عج) را برعهده گرفت.
وی افزود: قبل از عملیات بدر برای انتخاب فرمانده گردان صحبت بود و همه یکصدا شهید ناصری را برای سمت فرماندهی پیشنهاد دادند و هرگز رشادت، مجاهدت، ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی این شهید از ذهن‌ها نمی‌رود.
فرمانده سابق لشگر علی ابن ابیطالب (ع) استان مرکزی خاطرنشان کرد: شجاعت شهید ناصری در عملیات‌ها از جمله عملیات بدر مثال‌زدنی است و دوستان ساوه‌ای و گردان، ولی عصر (عج) در عملیات بدر رشادت‌های بی‌دریغی از خویش نشان دادند و در روز پایانی عملیات در منطقه شرق دجله به حدی فشار دشمن زیاد بود که سه نفر از رزمندگان ساوه شهید عباس اسدی‌فر، داوود کارگر وسعید گودرزی به شهادت رسیدند، ولی تا آخرین لحظه دست از تلاش و دفاع از میهن خود برنداشتند.
میرجانی با اشاره به اینکه رشادت‌های شهید ناصری در عملیات والفجر ۸ هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، عنوان کرد: جنگ والفجر ۸ یک جنگ خاص و ویژه‌ای بود که همواره برای حفظ وطن خود درحال تلاش بودند.
وی ادامه داد: یکی از سخت‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس به عملیات والفجر ۸ اختصاص دارد و در همه شرایط در هر زمانی لشکر این شهید بزرگوار خط شکن بود و همواره یاد و خاطره رشادت‌های شهید ناصری، شهید موسوی، شهید نبیری و سایر شهدای والامقام را باید مرور و یادآوری کرد.
فرمانده سابق لشگر علی ابن ابیطالب (ع) استان مرکزی تصریح کرد: عملیات بدر به گونه‌ای نیست که ما در آن شکست خورده باشیم بلکه ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه همچون اولیا و پیامبران که خود را مامور به وظیفه می‌دانستند و اگر گمان می‌کردند حتما باید مامور به نتیجه باشند اکثرا شکست می‌خوردند و بدون شک ما مامور به وظیفه بودیم و دفاع از ملت و مردم این مرز و بوم یک رسالت بود که باید ما با تمام وجود به این رسالت می‌پرداختیم و نکته قابل توجه این است که رزمندگان برای حفظ کشور خود تا پای جان ایستادگی کردند.
فرمانده سابق لشگر علی ابن ابیطالب (ع) استان مرکزی ادامه داد: تمام تلاش فرماندهان و رزمندگان حفظ این مرز و بوم بود و با همه وجود از این آب و خاک دفاع کردند و همواره باید راه آن‌ها را ادامه داد و از ایثار آن‌ها غافل نشد.
در پایان این مراسم از کتاب شناسنامه سردار شهید مهدی ناصری رونمایی شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها