راوی اردوهای راهیان نور استان البرز مطرح کرد؛

راهیان نور پادزهر هجمه فرهنگی دشمن/ تأثیر شگرفِ اردوهای راهیان نور بر نسل جوان

علی ترابی گفت: با توجه به هجمه‌های صورت گرفته علیه کشورمان در فضای مجازی، ضرورت بهره‌گیری از این حوزه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از زمان‌های دیگر احساس می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۲۱۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، یکی از راویان اردوهای راهیان نور استانی گفت: برنامه راهیان نور برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت است. راهیان نور، حرکت فرهنگی نوینی در جهت حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل امروز است.

راهیان نور پادزهر هجمه فرهنگی دشمن/ تأثیر شگرفِ اردوهای راهیان نور بر نسل جوان

علی ترابی ادامه داد: فضای راهیان نور به خاطر ایثارگران و جهادگرانی که سال ها در آنجا جنگیده اند، فضای معنوی، تهییجی، تشویقی و ترغیبی است.

وی افزود: راهیان نور هدیه ارزشمند خداوند است. راهیان نور، میراث عظیم تاریخی است که در فضای دفاع مقدس اتفاق افتاد. میراثی که بعد از 40 سال و اندی همچنان زنده و پویا است.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به فرهنگ تهاجمی غرب، روحی که در فضای راهیان نور است؛ نه تنها آنها را دچار اضمحلال می کند؛ بلکه بر تعداد افرادی که شیفته آن فضای معنوی می شوند می افزاید.

وی ادامه داد: فرهنگ ايثار و ارزش هاي آن براي جاودانه ماندن بايد با زندگي روزمره مردم عجين شود و در متن زندگي آنان جريان پيدا كند. ايثار، زمان و مكان نمي شناسد و در تمام زمان ها و مکان ها جاری و ساری است. به ياد آوريم روزهاي انقلاب و نيز روزهاي خاطره انگيز و پرشور دفاع مقدس را كه چگونه شاهد حضور و همراهي همه مردم در جريان ها بوديم.

هم اكنون وقتي پيكر پاك و مطهر شهيدان را مي آورند، حال و هواي آن روزها دوباره پيدا مي شود و همين امر، نشان از نفوذ عميق ارزش هاي ديني و ملي در ميان آحاد ملت دارد.

ترابی گفت: همه ساله اقشار مختلفی از مردم از این مکان های مقدس دیدن می کنند، اما بیشترین تاثیر را در جوانان شاهد هستیم و جوانانی که به این مکان ها می آیند، وقتی با روایت های آن منطقه آشنا می شوند به شدت با شهدا ارتباط برقرار می کنند.

وی شهدا را الگوی کامل برای جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: سیره و سبک زندگی شهدا کمک کننده همه نسل ها خواهد بود و وظیفه داریم این الگوهای ناب را به آیندگان معرفی کنیم.

این راوی ادامه داد: راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی کشور است و با توجه به هجمه‌های صورت گرفته علیه کشورمان در فضای مجازی، ضرورت بهره‌گیری از این حوزه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از زمان‌های دیگر احساس می‌شود.

ترابی افزود: مقام معظم رهبری در باب اهمیت راهیان نور می فرمایند: "آمدن شما و احترام به این منطقه، بسیار بجا و بسیار کار صحیحی است. بنده هم خواستم به ارواح طیّبه‌ شهیدان و به نَفَس های معطّر جوانان مؤمن، تبرّک بجویم و به این عزیزان احترام کنم؛ لذا آمدم در جمع شما شرکت کردم."

وی گفت: امروز دشمن در صدد بررسی این بعد فرهنگی است که پیام و فرهنگ شهدا چقدر زنده است که با حضور در راهیان نور، افراد به این شدت تحت تاثیر قرار می گیرند. راهیان نور پادزهر هجمه فرهنگی دشمن است، لذا باید با تمام توان برای حفظ این فرهنگ گرانبها در کشور و دنیا بپاخیزیم.

این کارشناس ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی، ایران را به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه در غرب معرفی و نسلی تربیت کرد که تا 100 سال آینده منطقه را مدیریت خواهد کرد. این از فرهنگ شهادت می جوشد و جهاد در راه الله چنین آثار پر برکتی به جا می گذارد.

ترابی در خاتمه خاطرنشان کرد: امسال هم به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، راهیان نور به صورت مجازی برگزار می شود. امیدواریم در سال‌های آینده راهیان نور مجازی را هم در کنار اعزام کاروان‌های حضوری راهیان نور داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار