آزادی دانش آموزان دختر نیجریه ای که توسط آدم ربایان ربوده شده بودند

فرماندار ایالت زمافارا گفت: افراد مسلح، تمام 279 دختر ربوده شده از یک مدرسه شبانه روزی در شمال غربی نیجریه را آزاد کردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۵۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

  به گزارش خبر گزاری بسیج، روز سه شنبه فرماندار ایالت زمافارا گفت: افراد مسلح، تمام 279 دختر ربوده شده از یک مدرسه شبانه روزی در شمال غربی نیجریه را آزاد کردند.

 طبق گزارشات قبلی ، حدود ساعت 1 بامداد جمعه 317 دختر از مدرسه متوسطه ای در شهر جانگبه توسط یک باند مسلح ربوده شدند.

سلیمان تانائو آنکا ، سخنگوی ایالت زمافارا به رویترز گفت: تعداد افراد ربوده شده 279 نفر بوده است که هم اکنون آزاد شده اند.

روزنامه نگاران رویترز در جنگبه ده ها دختر با حجاب مسلمان را دیدند که در سالنی در ساختمان دولت ایالت نشسته اند.

فرماندار ماتاوال پیشتر در توییتر گفته بود: "الحمدلله! این قلب من را خوشحال می کند که از آزادی دانشجویان ربوده شده جنگبه ای از اسارت خبر می دهم ".

وی افزود:  من به همه نیجریه ها سفارش می کنم که با ما خوشحال شوند. زیرا دختران ما اکنون در امنیت هستند.

در روندی که گروه جهادی بوکوحرام و بعداً شاخه فرعی آن یعنی دولت اسلامی ایالت غرب آفریقا آغاز کردند؛ مدارس به اهدف آدم ربایی دسته جمعی و باج خواهی توسط گروه های جنایتکار مسلح در شمال تبدیل شده اند.

تا به حال دولت بارها پرداخت باج را انكار كرده است. اما رئیس جمهور محمدو بوهاری روز جمعه بیانیه ای صادر کرد که در آن او از دولت های ایالتی درخواست کرد تا سیاست خود را در مورد پاداش دادن به راهزنان با پول و وسایل نقلیه بررسی کنند و هشدار داد که این سیاست ممکن است به طرز فاجعه واری به صورت بومرنگی و وراونه رقم بخورد".

حمله به ایالت زمفارا دومین آدم ربایی در کمتر از یک هفته در شمال غربی نیجریه است . منطقه ای که به طور فزاینده ای هدف حملات گروه های جنایتکار قرار گرفته است.

روز شنبه هم افراد مسلح 27 پسر نوجوان را که در 17 فوریه از مدرسه خود در شمال ایالت نیجر ربوده شده بودند ، آزاد کردند.

در پررنگ ترین آدم ربایی در نیجریه در سال 2014 ، بوکو حرام بیش از 270 دانش آموز دختر را از شهر چیبوک در شمال شرقی این کشور ربود که حدود 100 نفر از آنها مفقود شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار