امام جمعه موقت میبد:

هرگونه مذاکره و اقدام خارج از قانون مجلس خیانت به منافع ملی است

حجت‌الاسلام محمود کارگر امام‌جمعه موقت میبد گفت: مسئولان ذی‌ربط باید بدانند هرگونه مذاکره و اقدام خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام، خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۴۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به شایعات داخلی و خارجی در خصوص مذاکره با امریکا گفت: سؤال اینجاست که چرا اوباما دنبال مذاکره با ایران بود و ترامپ لحظه‌شماری می‌کرد که از ایران به او زنگ بزنند و حالا بایدن و اروپایی‌ها هم همین سیاست را در قبال ایران دنبال می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمود کارگر با بیان اینکه ما درگذشته بر سر میز مذاکره با کشور‌های پنج به‌علاوه یک نشستیم و آنچه می‌خواستند نقداً دادیم و چیزی هم از آن‌ها تاکنون نگرفتیم تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهند چیزی را که از راه جنگ، کودتا و ترور نتوانستند از ملت بگیرند می‌خواهند از راه مذاکره بگیرند.
خطیب جمعه میبد افزود: هرچند امروز بخشی از سختی‌ها و مشکلات کشور به تحریم‌ها برمی‌گردد، اما ملت ایران حاضر نیست زیر بار زیاده‌خواهی‌های متکبرانه استکبار برود.
وی گفت: پس قرار نیست با این مذاکرات وضع ما بهتر شود و تا زمانی که دشمن از زیاده‌خواهی دست برندارد و به تعهدات گذشته خود عمل نکند ایران اسلامی هم به کاهش تعهدات خود زیر نظر آژانس بین‌المللی ادامه خواهد داد.
حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به رهنمود‌های راهگشای رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان گفت: آنچه در این دیدار برجسته شد بیشتر بحث برجام بود و رهبر معظم انقلاب اقدام راهبردی مجلس را تائید کرد و بر حل جزئی اختلاف بین مجلس و دولت در این زمینه هم تأکید کرد.
امام‌جمعه موقت میبد گفت: یک‌صدایی در کشور باید بین دولت و ملت و همه قوا در مقابل دشمن شنیده و اندک صدای ضعیفی هم در مخالفت به گوش می‌رسد که رسانه‌های غربی به دنبال بوق و کرنا قرار دادن آن هستند باید کنار گذاشته شود.
حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: باید یک‌صدا مطالبات ملت که عمل به مذاکرات گذشته است نه مذاکره جدید شنیده شود.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه اگر مذاکره جدید صورت گیرد و باز عمل نباشد به صلاح ملت نیست و قوای سه‌گانه، شورای امنیت ملی و به‌ویژه دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن در این سه ماهی که فرصت داده‌شده است باشند.
وی گفت: مسئولان ذی‌ربط باید بدانند هرگونه مذاکره و اقدام خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام، خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به التهابات بازار خریدو فروش کالا در آستانه ایام عید و پایان سال گفت: تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم نشان می‌دهد که مواد غذایی بیش از سایر کالا‌ها به‌سرعت افزایش‌یافته و تورم نقطه‌به‌نقطه نزدیک به ۵۰ درصدی را در بهمن‌ماه تجربه کرده است.
خطیب جمعه میبد افزود: یکی از عواملی افزایش این قیمت‌ها به انتظار نشستن سرنوشت انتخابات امریکا بود که رسانه‌ها و بعضی از مسئولین با بزرگنمایی بر آن دامن زدند و بازار سرمایه و بورس تحت‌الشعاع قرار گرفت.
وی گفت: نکته مهم‌تر ضعف مدیریت در شبکه تولید و توزیع است که امسال حدود دو میلیارد و نهم دهم میلیارد دلار، ارز چهار هزار و دویست‌تومانی برای کالا‌های اساسی اختصاص داده شد؛ اما به دست اهلش نرسید و باعث شد اعتماد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سلب شود.
امام‌جمعه موقت میبد عدم تنظیم بازار را یکی دیگر از عوامل افزایش این قیمت‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم در شرایط کرونایی موجود برای دسترسی آسان‌تر به کالا‌های موردنیاز مردم و خرید ارزان‌تر در روز‌های پایان سال تدابیر بهتری بیندیشند.
وی با قدردانی از تلاش‌های جهادی مسئولین شهرستان میبد هم گفت: مسئولان مردم‌دار باشند و در ادارات به مردم که، ولی نعمت ما هستند با تکریم رفتار کنند.
وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهرآن‌هم گفت: کسانی که مایل‌اند می‌توانند به حوزه‌های علمیه مراجعه و ثبت‌نام کنند.
امام‌جمعه موقت میبد روز پانزدهم اسفند روز درختکاری را هم پیشاپیش گرامی داشت و گفت: درختکاری صدقه جاری و تأکید اسلام است و با توجه به آلایندگی‌های صنعتی امسال باید بیش از گذشته درختکاری آن‌هم از نوع مثمر در شهرستان غرس شود.
حجت‌الاسلام کارگر روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و شهادت حسین خرازی فرمانده لشگر ۱۴ امام حسین در دفاع مقدس در سال ۶۵ را گرامی داشت.
امام‌جمعه موقت میبد فردا پانزده رجب وفات عقیله بنی‌هاشم ام‌المصائب حضرت زینب کبری سلام‌الله علی‌ها را تسلیت و روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان را هم گرامی داشت.
وی سه‌شنبه وفات حضرت ابراهیم فرزند رسول اکرم صلوات‌الله‌علیه در دهم هجرت و آغاز هفته احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین تأسیس کمیته امام خمینی رحمه‌الله علیه در سال ۵۷ را هم گرامی داشت.
خطیب جمعه میبد همچنین درگذشت روحانی وارسته مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد فلاح یخدانی را به بازماندگان آن مرحوم و جامعه روحانیت شهرستان میبد تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در پیام تسلیت خود آورده است: ایشان روحانی نجیب، شکیبا، مردمی و فروتنی بود که بیش از نیم‌قرن در مسند وعظ و ارشاد و امام جماعت و هدایت مردم میبد و یخدان خالصانه و صادقانه خدمت کرد و از خود نام نیک و گران‌بهایی به‌جای نهاد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار