به مناسبت ولادت جوادالائمه (ع)

موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم دربهاباد افتتاح شد

درسالروز ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمتان امامت وولایت حضرت جواد الائمه (ع) موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم وابسته به بهزیستی بهاباد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۷۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، درسالروز ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک آسمتان امامت وولایت حضرت جواد الائمه (ع) و با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی موسسه خیریه غیرانتفاعی خورشید نهم وابسته به بهزیستی بهاباد افتتاح شد.
حسن عبداللهیان بهابادی رئیس اداره بهزیستی بهاباد درآئین افتتاح این موسسه درسخنانی با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد (ع) و با بیان اینکه موسسات خیریه در جامعه نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر دارند اظهارداشت: مراکز و موسسات خیریه بازو‌های توانمند بهزیستی در رسیدن به اهداف سازمانی هستند.
وی ادامه داد: موسسات خیریه به دنبال این هستند تا به افرادی که در برهه‌ای از زمان دچار چالش‌هایی شده اند کمک کنند تا بتوانند به وضعیت عادی برگردند و این می‌تواند بخش زیادی از آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.
عبداللهیان در ادامه یادآور شد: حیطه فعالیت موسسات خیریه که از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند، موضوعات مختلفی، چون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، کمک به دانش آموزان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها، جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.
رئیس اداره بهزیستی بهاباد تصریح کرد: کمک به همنوع در قالب‌های مادی و معنوی از اصول اساسی و مورد تاکید دین مبین اسلام و در آیات متعدد قرآن کریم به آن اشاره شده و جزء سیره بزرگان و رهبران دینی ما بوده و انفاق و بخشش از صفات برجسته آنان به شمار می‌آید.
وی ازراه اندازی موسسه خیریه ونیکوکاری بانوان شهرستان بهاباد خبرداد و افزود: درشهرستان بهاباد وروستا‌ها ۷ موسسه خیریه به فعالیت وکمک به نیازمندان ومحرومان مشغول به فعالیت هستند.
درادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهربهاباد نیزدرسخنانی با تبریک ولادت امام جواد (ع) به نقش موسسات ومراکز خیریه درکمک رسانی به افراد نیازمند جامعه اشاره کرد و گفت: کارخیروفعل خیر با ندای خداوند صورت میگیرد وافرادی که میخواهند کارخیری انجام دهند ازطرف خداوند متعال اجازه دریافت میکنند و به طرف کارخیرونیک می‌روند.
سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی به دادن صدقه دراسلام اشاره کرد و گفت:: فردی که به دیگران صدقه میدهد وکمک میکند مانند صدقه دهند اجر دارد.
وی با بیان اینکه فرهنگ و سنن مردم ما آمیخته به کمک به نیازمندان و مستمندان است و باید این شاخص مثبت فرهنگی همواره حفظ و تقویت شود افزود: صدقه و انفاق باعث افزایش روزی انسان می‌شود و کمک به مستمندان جزو بزرگترین کار‌ها ست.
رئیس شورای اسلامی استان یزد فقر را ریشه بسیاری از مفاسد دانست و گفت: کمک افراد خیر به نیازمندان باعث می‌شود بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی از بین برود.
درادامه این مراسم حاج غلامرضا دهقان بهابادی مسئول موسسه خیریه خورشید نهم بهاباد درسخنان به ارائه گزارش عملکرد موسسه خود درسال جاری پرداخت.
درپایان موسسه خیریه غیر انتفاعی خورشید نهم شهرستان بهاباد افتتاح شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار