خبرهای داغ:

مشارکت مردم در مهار کرونا باید آگاهانه، مسئولانه، هوشمندانه و داوطلبانه باشد

شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مشارکت مردم در مهار کرونا باید آگاهانه، مسئولانه، هوشمندانه و داوطلبانه باشد.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۵۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مشارکت مردم در مهار کرونا باید آگاهانه، مسئولانه، هوشمندانه و داوطلبانه باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر رضا چمن، در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت: در طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر با علائم مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مراجعه نمودند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸ نفر بستری شدند.
وی افزود: کل موارد مثبت شناسایی شده کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ۷۲۲۰ نفر می‌باشد.
چمن تصریح کرد: متاسفانه در یک سال گذشته تعداد ۲۴۲ نفر از افراد مبتلای مثبت قطعی کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت نمودند که متوسط سن آنان ۷۱ سال بوده و ۷۲ درصدشان بیماری مزمن زمینه‌ای داشته اند و تا این تاریخ مجموع موارد مرگ مثبت قطعی استان سمنان ۹۱۳ نفر بوده است
وی افزود: پیک سوم کرونا در مجموعه شهرستان شاهرود و میامی در انتهای شهریور تا اوایل آذر بود و عملاً از نیمه دوم آبان کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه آهنگ نزولی پیدا کرد.
چمن بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تا پایان آذرماه به مهار نسبی کرونا دست یافتیم و این مهار نسبی دی‌ماه ادامه یافت.
وی افزود: روند مهار و کنترل کرونا در شهرستان میامی خوشبختانه تثبیت شده و در حال حاضر نیز وضعیت این شهر آبی می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در دی ماه گذشته در مرحله مهار (آذر و دی ماه) بود و در حالی که در پیک سوم میزان مراجعه به مراکز درمانی این دانشگاه به عدد ۵۰ نفر در طی ۲۴ ساعت رسیده بود این عدد در مرحله مهار به ۳۰ نفر کاهش یافت و بستری موجود بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که در پیک سوم به عدد ۳۰۰ نفر رسیده بود در مرحله مهار به ۳۵ نفر کاهش یافت.
چمن اظهار کرد: در ۴ هفته اخیر شاهد افزایش نسبی میزان شناسایی می‌باشیم که به تدریج منجر به تغییر وضعیت از زرد به نارنجی گردیده است.
وی تصریح کرد: طی این مدت میزان مراجعه سرپایی از عدد ۳۰ به ۵۰ و متوسط شناسایی روزانه موارد جدید از ۲۰ به ۴۰ و میزان بستری ۲۴ ساعته از ۵ به ۱۰ افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در حال حاضر تعداد ۶۷ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری می‌باشند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش ویژه و مابقی در بخش جنرال تحت مراقبتند.
چمن خاطر نشان کرد: محدودیت‌های کرونایی توسط ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سطح ملی و استان بر حسب نوع رنگ هر شهر اعلام می‌گردد، اما آنچه مهم است اینکه مشارکت مردم در مهار کرونا باید آگاهانه، مسئولانه، هوشمندانه و داوطلبانه باشد.
وی افزود: محدودیت‌های کرونایی باید هوشمندانه و براساس مستندات و شواهد علمی اعمال شود و اصل بر کاهش ازدحام و تجمع جمعیت باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها