حل مشکل پیشرفت پروژه بیمارستان خرم آباد منوط به رفع مشکل نقدینگی و املاک تهاتری

یک مقام مسئول حل مشکل پیشرفت اجرای پروژه بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد را منوط به رفع مسائل مربوط به نقدینگی و املاک تهاتری دانست.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۴۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اسداله حاجی‌زمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در تشریح مشکلات مربوط به پیشرفت پروژه بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی شهدای عشایر خرم‌آباد اظهار داشت: این پروژه بیمارستانی در سال ۱۳۹۵ با شرایط پرداخت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد تهاتر املاک به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) واگذار شد.

وی افزود: در ابتدا عملیات اجرایی این پروژه با سرعت مناسبی آغاز شد اما با وجود تمام تلاش‌های قرارگاه برای تداوم اجرای پروژه، به دلیل عدم حل مشکلات املاک پیش‌بینی شده به منظور تهاتر، کار با وقفه روبه‌رو گردید.

حاجی زمانی گفت: در سال ۱۳۹۷ با توجه به تزریق نقدینگی، عملیات اجرایی مجدداً شتاب گرفت و تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ پروژه به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید اما مجدداً به دلیل عدم حل مشکل املاک تهاتری، پیشرفت پروژه کند شد.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تعبیه سازوکار مناسب، صورت‌وضعیت‌ها و لایحه تأخیرات و به خصوص تعدیل از سال ۱۳۹۷ تاکنون بررسی نشده و مطالبات مربوط به پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و این امر باعث شده تا عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۹ پیشرفت مناسبی نداشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به تورم سال‌های اخیر و افزایش هزینه‌ها، قرارگاه حدود ۴۵ درصد بیشتر از دریافتی خود در این پروژه هزینه نموده است و در صورت حل مشکلات مذکور، قابلیت سرعت بخشیدن و اتمام پروژه در سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

حاجی زمانی گفت: جا دارد نماینده محترم مردم شریف خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع و حل مشکلات پروژه، جلسه‌ای با مسئولین ذیربط برگزار کند و نسبت به حل مشکلات پروژه، پیگیری لازم را معمول و از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و یک‌طرفه که باعث سوءاستفاده می‌گردد خودداری نماید.

شایان ذکر است چندی پیش جناب آقای ویسکرمی نماینده مردم شریف خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است مبنی بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به تعهدات خود در قبال بیمارستان در دست ساخت خرم‌آباد عمل نکرده است و قرارداد این بیمارستان با قرارگاه فسخ خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار