نشست شعر انقلاب درالیگودرز برگزار شد

نشست شعر انجمن ادبی فردوسی، با محور شعر انقلاب، امروز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن در مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ، با حضور امام جمعه‌ شهرستان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۳۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

نشست شعر انقلاب درالیگودرز برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، میثم محتشم مسوول کانون بسیج هنرمندان الیگودرز ضمن تبریک دهه‌ی مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انجمن ادبی فردوسی را از موفق‌ترین انجمن‌های کشور دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از انجمن‌های فرهنگی هنری گرفتار رکود شده‌اند، انجمن ادبی فردوسی الیگودرز همچنان چراغ شعر و ادب را روشن نگه داشته است و قطعا به همت شاعران و شعردوستان، این مسیر با صلابت ادامه خواهد یافت. وی در خصوص شعر پس از انقلاب گفت: به دلیل وقوع رخدادهای فراوان پس از انقلاب و حوادثی چون دفاع مقدس، نگاه شاعران دچار تحول فراوانی گردید و به تبع آن اتفاقات بسیار گسترده‌یی در حوزه‌ی شعر و ادب فارسی رخ داد.

حجت‌الاسلام سرلک، امام جمعه‌ی شهرستان الیگودرز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دومین حضور در جلسه ی انجمن ادبی فردوسی، وجود شاعران شهرستان الیگودرز را از شاخص‌های پیشرفت فرهنگی هنری دانست و گفت: هرچه حضور هنرمندان متعهد در فعالیت‌های اجتماعی بیشتر باشد، رشد فرهنگی بالاتر بوده و ناهنجاری‌ها کم‌رنگ‌تر خواهد بود.

ایشان منشا شعر را، باطنی نورانی و وحدانی خواند و گفت: شعر، از آنجا اثرگذارترین زبان و کلام است که از صفای درون الهام می‌گیرد و تا چنین نباشد هیچ کلامی بر جان آدمی نخواهد نشست. امام جمعه‌ی الیگودرز ضمن قرائت چند شعر ماندگار در ادب فارسی، گفت: بارها و بارها دیده‌ایم و شنیده‌ایم که یک بیت شعر، رسالت صدها ساعت سخن گفتن را بهتر و اثرگذارتر انجام داده است و از این‌روست که پایگاه و جایگاه شعر، در فرهنگ ایران‌زمین همواره مستحکم بوده است. ایشان نقش شاعران را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها چون تجلیل از مدافعان سلامت، بی‌بدیل شمرد و خواستار دقت هرچه بیشتر شاعران به مسائل ارزشی و اخلاقی جامعه شد.

در ادامه‌ی جلسه، شاعران الیگودرز، به قرائت اشعار خود در حوزه‌های مختلف شعر پس از انقلاب پرداختند.

این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ، انجمن ادبی فردوسی و کانون بسیج هنرمندان الیگودرز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار