خبرهای داغ:
وزیر اقتصاد در راهپیمایی 22 بهمن گرگان:

دشمن از صنایع دفاعی ما به شدت واهمه دارد

فرهاد دژپسند گفت: انقلاب با برنامه های مذبوحانه دشمن هیچگاه دچار آسیب نمی‌شود وپیشرفت کشور در صنایع دفاعی به جایی رسیده است که دشمن از آن به شدت واهمه دارد.
کد خبر: ۹۳۲۰۴۵۵
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگلستان؛ فرهاد دژپسند پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و جشن انقلاب در جمع مردم گرگان، اظهار کرد: از ۴۲ سال گذشته از رژیم پهلوی تا همه کسانی که منافع سرشاری از سرزمین ایران اسلامی داشتند برای سرنگونی نظام  نقشه های شیطانی طراحی کردند اما همه آنها  با حضور مردم نقش برآب شد.

وی افزود: آن زنجیره‌ای که به منظور تسخیر تعهدات طراحی شده بود خوشبختانه عقیم ماند، اما دشمن آرام نگرفت، چون منافع سرشاری را در خیال داشت تا در بازگشت دوباره از سر بگیرد اما رهبری نظام ما بر عهده کسی بود که در غرب شناسی ید طولایی داشت و برتاریخ، سیاست و دیانت مسلط بود و دست آنها را خواند و نقشه های آن یکی پس از دیگری شکست خورد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره ت به حمیل جنگ از سوی دشمنان انقلاب، تصریح کرد: دشمن تمام نقشه های نقاط زرخیز را آماده کرده بود تا شاهرگ اقتصاد را قطع کنند اما خیال باطل داشتند زیرا نظامی متفاوت  و با پشتوانه مردمی روی کار بود و هم‌صدایی، وحدت و پشتکار و تابعیت مطلق از رهبر معظم انقلاب مانع از کوچک ترین رخنه بر نظام شد.

دژپسند با اشاره به تداوم دسیسه های دشمن پس از جنگ متذکرشد: توطئه های دشمن پشت سر هم طراحی و اجرا شد اما نظام در بهترین شرایط قرار دارد زیرا رهبری نظام را کسی بر عهده گرفت که در مکتب امام راحل پرورش یافته بود.

دشمن می خواست مردم را به نظام بدبین کند اما نتوانست

وی با بیان اینکه در این  ۴۲ سال از پیروزی انقلاب  آیا به آنچه خواستیم رسیدیم؟ تاکید کرد: باید گفت که رسیدیم اما به نه آنچه ایده آل ما بوده ولی باید تاکید کرد با همه دشمنی ها در جایگاه خوبی ایستاده ایم و باردیگر با دفاع تمام قد مردم به آرمان های انقلاب دست خواهیم یافت.

دژپسند خسارات جنگ تحمیلی را ۱۰۰ میلیارد دلار بیان کرد و یادآورشد:  جنگ به سرمایه های دینی، مالی، فیزیکی و غیره آسیب رساند و هشت سال برنامه های نظام را عقب نگه داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآورشد:  از سال ۹۰ هم تحریم ها به شکل دیگریبه ما تحمیل شد با این حال اهتمام دانشمندان به گونه ای است که دشمنان نمی توانند به اهداف خود برسند. تحریم نظام، نفت، تبادلات مالی و غیره راه انداختند زیرا فهمیده بودند که قدرت دورزدن تحریم ها را بلدیم وما این امر را در جنگ آموخته بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ فشار فوقالعاده ای وارد شد و متغیرهای کلان اقتصادی کشور آسیب دید و دشمن تلاش کرد مردم را نسبت به نظام بدبین و شکاف ایجاد کند اما خوشبختانه این بار هم نتوانست موفق شود.

دژپسند گفت: با تغییر رئیس جمهور آمریکا شدت و غلظت تحریم ها بیشتر شد و فشار دشمن به حداکثر خود رسید اما بازهم با درایت رهبری و ایستادگی مردم این توطئه ها خنثی شد.

هیچ گاه خالی از توطئه های دشمن نخواهیم بود

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه خالی از توطئه های دشمن نخواهیم بود، افزود:شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کردیم تا نظام مقابل دشمنی ها آسیب نبیند و این مردم از نظام بر نمی گردند.  دشمنان هیچگاه به اهداف خود نمی رسند زیرا آنها قدرت شناخت مردم راندارند.

دژپسند با بیان این که دشمن با شکست های پیاپی تحریم ها را پیچیده تر کرد، افزود: با تحریم ها اخلالی در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی ایجاد نشده و امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات بیشتری تخصیص یافته و در ۱۰ ماهه اول سال ۶۱ هزار میلیارد تومان واریز شود.

وی اضافه کرد: علیرغم تحریم ها و با وجودی که درآمد نفتی تنها هشت هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شد، رشد اقتصادی در ۹ ماه مثبت بود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی؛ عده ای می گفتند که ما امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان استقراض خواهیم کرد اما ریالی مقروض نشدیم.

وی در بخشی دیگر سخنان خود تاکید کرد:  انقلاب اسلامی تحت رهنمودهای رهبری، خون شهداصدرانقلاب تاکنون و حضور میدانی وبا بصیرت مردم بیمه شده است.

تمام بودجه های جاری وعمرانی سال با وجود کرونا محقق شد

دژپسند شهدا وظیفه خود را با شهادت خود نسبت به انقلاب ادا کردند، تاکید کرد: ما مسئولان برای تحقق تمام آرمانهای انقلاب در میدان هستیم تا بر مشکلات تحمیل شده از طرف دشمنان فائق آییم.

وی اذعان کرد: در جنگ اقتصادی ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا  علی رغم سختی هایی که برای ما بوجود آمد در ده ماهه نخست امسال تمام بودجه های جاری وعمرانی سال  محقق شده  است و ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برای ما مهم بود که برای رفع مشکلات بیش از پیش تلاش کنیم، بیان کرد:  طی چهار دهه توانستیم آموزش عالی را به جایی برسانیم که از نظر تعداد دانشگاه‌ها رتبه برتر داشته باشیم به لحاظ تعداد دانشجو به روایتی رتبه دوم و به روایتی رتبه پنجم را داریم.

دژپسند به بخش کشاورزی هم اشاره  وخاطرنشان کرد: امروز در بخش کشاورزی گندم نیاز به واردات نداریم  و تنها برای کیفی سازی به صورت محدود وارد می کنیم و در بخش صنایع و فناوری‌های نو هم صادرکننده  کننده هستیم .

انقلاب با برنامه های مذبوحانه دشمن هیچگاه دچار آسیب نمی‌شود

وی با بیان اینکه انقلاب با برنامه های مذبوحانه دشمن هیچگاه دچار آسیب نمی‌شود، ابراز کرد: پیشرفت کشور در صنایع  دفاعی به جایی رسیده است که دشمن از آن به شدت واهمه دارد و نمی تواند حرفی برای آن داشته باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی در خاتمه تاکید کرد:  انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایت مدار و دانشمندان ادیب به تعالی نظام با رهبری‌ داهیانه مقام معظم رهبری به حرکت خود تا شکل گیری نظامی واحد جهانی  و عدالت گستر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار