طرح شهید سلیمانی؛

۴۹ هزار نمونه گیری در طرح شهید سلیمانی ایلام انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۴۹ هزار و ۲۶۸ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در استان در طرح شهید سلیمانی صورت گرفت و ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت نیز شناسایی شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۰۷
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر "جمیل صادقی فر" در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: همچنین غربالگری از پنج هزار و ۶۱۹ مادر باردار، ۵۲ هزار و ۳۹۳ سالمند، ۴۷ هزار و ۸۰۳ نوزاد و کودک زیر پنج سال، ۲۴۶ هزار و ۱۸۰ میانسال در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان صورت گرفته است.

وی افزود: پیگیری روزانه ۸۰۷ مادر باردار، ۲۹ نوزاد و ۱۳۳ کودک، ۱۱۰ نفر از مددجویان، ۲۷ نفر از مددکاران سرای سالمندان و مراکز شبانه‌روزی و سایر گروه های سنی مبتلا به بیماری توسط کارشناسان شهرستان‌های تابعه و استان بر اساس پروتکل های کشوری توسط این حوزه صورت گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تشکیل ۷۸ گروه آموزش و اطلاع‌رسانی مجازی با حضور بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مادر باردار تحت پوشش مراکز جامع سلامت و یک گروه استانی با حضور ۲۲۳ نفر از مدیران و کارشناسان بهداشتی مرتبط با سلامت و کلیه گروه‌های سنی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بوده است.

به گفته صادقی فر، بازدید از یک هزار و ۵۷ مدرسه، ارائه مشاوره به بیش از ۵۰۰ مورد از خانواده‌های متوفیان کرونایی در قالب برنامه ملی مشاوره روان شناختی در سوگ و مشاوره روان شناختی بیش از هشت هزار نفر از طریق سامانه ۴۰۳۰ از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پویش ملی فشار خون در استان اشاره کرد و گفت: انجام پویش ملی فشار خون در استان و غربالگری بیش از ۸۳.۵ درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان معادل شناسایی ۱۷ هزار و ۲۷۶ فرد دارای بیماری فشار خون و سه هزار و ۶۸۵ فرد مشکوک به فشار خون صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تقویت مراقبت ها و شاخص های مرتبط با سلامت روان از طریق به کارگیری ۱۰ روانشناس به صورت پایلوت در شهرستان ایلام با برون سپاری و پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت عشایر درون کوچ و برون کوچ در ارتباط با ارائه بسته های بهداشتی در کلیه گروه های سنی از دیگر اقدامات این حوزه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: پیگیری صدور مجوز تولید برای ۱۱ محصول واحد تولیدی الکل بدره، صدور مجوز موقت محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل در واحد دانشگاهی ایلام و صدور مجوز موقت برای ۳۲ واحد کارگاهی تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سپاه و بسیح از اقدامات معاونت غذا و دارو در زمان کرونا است.

دکتر مهتاب شاهماری اظهار داشت: تامین سرم داروخانه های منتخب و شبانه روزی طرف قرارداد بیمه روستایی، برنامه ریزی جهت توزیع واکسن آنفلوآنزا و تهیه لیست بیماران خاص و لیست بیماران پرخطر از سامانه سیب معاونت بهداشتی و تامین داروهای مورد نیاز بیماران بستری و دپوی مناسب در انبار معاونت غذا و دارو از دیگر اقدامات این حوزه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار