برگزاری کارگاه مهارت زندگی و تفهیم الگوی اسلامی در هامون

به همت پایگاه ام النجباء ناحیه هامون روستای صیادان سفلی کارگاه مهارت زندگی و تفهیم الگوی اسلامی در مسجد امام حسین (ع) هامون برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۹۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هامون، دراین کارگاه خواهر پودینه سخنران این برنامه گفت:هر مکتب و مذهبی، سبک زندگی برای بشریت ارایه می‌دهد و مدعی است، جامعه مطلوب و زندگی سالم در نتیجه پیروی از روش زندگی است که آنان ارایه می‌نمایند، امروزه با هجوم روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای وفیلم‌های سینمایی، که معلول و زاییده‌ی تکنولوژی پیشرفت است سبک زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌های رفتاری، حالت‌ها و سلیقه‌هایی است که در رفتار روزمره فرد نقش دارد که در کشور ما ریشه‌های آن از دین مبین اسلام نشأت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه پارامتر‌های اصلی زندگی در دو بخش مهارت‌ها و سبک‌ها تعریف شده آنچه می‌تواند بر روی سبک زندگی تاثیرگذار باشد نوع ارتباطات و تعاملات با دیگران است، در این حالت یا فرد تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرد یا الگوی خاص علمی، ورزشی و... را برمی‌گزیند و براساس عوامل محیطی سبک زندگی خود را مشخص می‌کند.

خانم پودینه در پایان افزود:که در اتخاذ سبک زندگی سالم بر انتخاب سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید کرد و گفت: زندگی سالم گزینش سبکی است که در آن ابعاد مختلف همچون صداقت، مسوولیت‌پذیری، هدف‌داری، دقت، اخلاق، اراده، تلاش، پشتکار مطرح شده که همگی آن‌ها به نحوی در جایگاه افراد جامعه نقشی را ایفا می‌کنند پس وقتی تاکید سازمان جهانی بهداشت بر وجود سلامتی برای همه‌ی افراد جامعه در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است در تحقق این اصل باید به مهم‌ترین روش یعنی اصلاح سبک زندگی که متشکل از استراتژی‌های درست است، روی آورید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار