خبرهای داغ:

افتتاح ۱۸ طرح عمرانی در بیارجمند با حضور معاون استاندار سمنان+ تصاویر

شاهرود_معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: ۱۸ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۱۷۹۷۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
افتتاح ۱۸ طرح عمرانی در بیارجمند با حضور معاون استاندار سمنان+ تصاویربه گزارش خبرنگار بسیج، حبیب‌الله خجسته پور در حاشیه بهره برداری از طرح‌های عمرانی بیارجمند به جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه طرح عمرانی و یک طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال ۵۰ نفر کلنگ زنی شد.
معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استاندار سمنان افزود: از این تعداد ۲ طرح عمرانی شهرداری بیارجمند با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک طرح دیگر شهرداری هم با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان آغاز شد.
وی به افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای خانخودی اشاره کرد و گفت: این زمین با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در مساحت یکهزار و ۱۵۲ متر مربع از اعتبارات استانی ساخته و به بهره برداری رسید.
معاون استاندار سمنان خاطر نشان کرد: افتتاح بهسازی معابر روستا‌های توچال با اعتبار ۳۳۱ و باغستان با اعتبار ۲۲۱ میلیون تومان، افتتاح مرکز تحقیقات و تکثیر یوزپلنگ آسیایی پارک ملی توران، افتتاح تاسیسات ارتقاء کیفی آب شرب شهر بیارجمند با اعتبار سه میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه تولیدات گیاهی از دیگر برنامه‌های امروز بخش بیارجمند بود.
افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب در بیارجمند
محمد طاهری مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز با اشاره به ساخت یک مخزن ۳۰۰ متر مکعبی برای ذخیره آب ۹ روستای بخش بیارجمند و اجرای چهار هزار و ۴۰۰ متر اصلاح شبکه، افزود: ۶ هزار و ۸۳۰ متر خط انتقال نیز برای این روستا‌ها اجرا شد که سه هزار متر از این میزان توسط خیران انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب این منطقه تاکنون ۵۲ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: ۲۵ میلیارد ریال برای طرح‌های در حال اجرا و ۱۵ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل طرح‌های این ۹ روستا با جمعیت ۳۳۰ خانوار در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از آغاز اجرای پنج کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار متر اصلاح شبکه در این منطقه خبر داد و گفت: اصلاح سامانه‌های کلرزنی و تابلو‌های برق و همچنین ایجاد سامانه مدیریت و کنترل مصرف به صورت برخط از سه مرکز بیارجمند، شاهرود و سمنان از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب برای روستا‌های بیارجمند است.
طاهری افزایش حجم ذخیره و تأمین فشار مناسب، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های بهره برداری و جبران کمبود آب در فصل گرما را از جمله مزایای این طرح‌ها برشمرد و یادآور شد: با افتتاح این طرح‌ها گام بزرگی در راستای حذف آب رسانی سیار، کاهش هدررفت آب و بهبود سطح بهداشت در روستا‌های بیارجمند برداشته می‌شود.
مرکز تحقیقاتی ذخیره گاه زیستکره توران را در کل قاره آسیا بی نظیر خواند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز اظهار کرد: این مرکز شامل یک مجموعه ۷۰۰ هکتاری برای پرورش طعمه است تا در آینده در صورت موفقیت تکثیر یوزپلنگ‌ها برای شکار به این مجموعه منتقل شوند.
امیر عبدوس اضافه کرد: در کنار این مجموعه، بخش دیگری به مساحت پنج هکتار برای آموزش شکار طعمه و همچنین بخش دیگر محل‌هایی برای نگهداری یوزپلنگ ها، ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه این سه بخش توسط کریدور‌هایی به یکدیگر متصل است، تصریح کرد: سکویی نیز برای بازدیدکنندگان ایجاد شده است تا در قالب تور‌های علمی، تحقیقاتی و تفریحی به گونه‌ای که آرامش یوز‌ها برهم نخورد، بتوانند با فاصله مناسب از این مجموعه بازدید کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یادآور شد: برای تأمین آب آشامیدنی یوز‌ها نیز در حال حفر چاه هستیم، اما هنوز به منبع آب پایدار دست نیافتیم و به همین دلیل اکنون آب مصرفی مجموعه با تانکر تأمین می‌شود.
عبدوس با اشاره به استفاده از برق خورشیدی در این مرکز تحقیقاتی، ابراز کرد: مرکز مجهز به دوربین مداربسته و در‌های هیدرولیکی است و این در‌ها برای زنده گیری طوری طراحی شده است که پس از ورود حیوان به صورت خودکار بسته می‌شود.
وی مرکز تحقیقاتی ذخیره گاه زیستکره توران را در کل قاره آسیا بی نظیر خواند و گفت: از آنجایی که یوزپلنگ آسیایی تنها در ایران باقی مانده و از مجموع هفت استان میزبان این حیوان، فقط پارک ملی توران شاهد زادآوری یوز است، باید برای مراقبت از این جمعیت بسیار تلاش کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: از فروردین ۹۹ تاکنون حدود ۲۴ قلاده یوز در ذخیره گاه زیستکره توران مشاهده شده است که از این تعداد ۱۲ قلاده خانواده بودند و این موضوع نشان می‌دهد جمعیت یوز توران زایاست و اگر از دست برود، این حیوان در کل دنیا منقرض می‌شود.
همچنین عبدوس هزینه اجرای این طرح را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:، اما با توجه به اینکه عملیات ساختمانی آن به طور کل توسط دوستداران محیط زیست به صورت داوطلبانه انجام شد، هزینه تمام شده به یک چهارم تغییر یافت.
وی اضافه کرد: محل تامین منابع آن نیز اعتبارات ملی سازمان حفاظت محیط زیست و کمک‌های صندوق ملی محیط زیست بوده است.
مسوولان عطرافشانی تربت مطهر شهدای روستای خانخودی، تجلیل از مادران شهدا بخش، دیدار با خانواده شهید محمد کریمی و بازدید از روستا‌های زمان آباد و احمد آباد را در برنامه خود داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها