امروز و با کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص؛

بورس روند ریزشی را ادامه داد

شاخص بورس در پایان معاملات امروز بازار سهام با ۲۸ هزار و ۲۳۸ واحد ریزش در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد ایستاد.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۱۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بازار سهام همچنان بر مدار نزول حرکت می‌کند و به اعتقاد فعالان بازار سرمایه هیچ تغییر خاصی در بازار مشاهده نمی‌شود و بازار مجددا به رویه قبلی برگشته است و حتی تغییر سکاندار سازمان بورس تاثیر خاصی بر روند تالار شیشه‌ای نداشته است.

بازار سرمایه امروز سه شنبه هم منفی بود و با ریزش به کار خود ادامه داد؛ معاملات روز جاری با روند متعادل آغاز شد اما در همان ساعت نخست میزان عرضه‌ها شدت گرفت و فشار فروش باعث روند نزولی شد.
 
قیمت اکثر نمادها در بازار سرمایه در جریان معاملات روز جاری در محدود منفی دادوستد می‌شد و در مواقعی شاهد بهبود نسبی تقاضا بودیم اما قرمزهای نقشه بازار بر غلبه داشت.
 
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۷۴۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود.
 
ارزش معاملات هم به حدود ۱۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسید.  معاملات خرد سهام حدود ۱۳ هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان بود و حققی‌ها بیش از ۱۰۳۱ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.
 
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۲۸ هزار و ۲۳۸ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۲۰۸۲ واحد منفی عدد ۴۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در بورس بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۱۹۱ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، بانک پاسارگاد و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.
 
 
شاخص فرابورس با ۱۶۷ واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۶۶۹ واحد رسید.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۵۵۸ هزار نوبت و به ارزش ۵۲۰۷ میلیارد تومان معامله کردند.
 
نمادهای صنعتی مینو، پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرسT هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه گذاری صبا تامین بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار