در روز جاری رخ داد؛

سبز پوش ماندن بورس در روز نوسانی/ خروج بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها

شاخص بورس در روز نوسانی در جریان معاملات امروز با ۴۳۲۵ واحد افزایش به یک میلیون و ۲۵۱ هزار واحد رسید و ارزش معاملات تالار شیشه‌ای حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۹۳۱۶۲۲۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بازار سرمایه امروز و در دومین روز هفته سبزپوش ماند اما روند نوسانی داشت.

معاملات امروز یکشنبه بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت آغاز بکار کرد و شاخص بورس به عنوان نماگر بازار در یک ساعت نخست به رشد ۲۰ هزار واحدی رسید اما در ادامه با افزایش عرضه‌ها، شاخص عقب نشینی کرد و به رشد ۴۳۲۵ واحدی رضایت داد.
شاخص هم‌وزن امروز روند منفی را ثبت کرد که نشان از استقبال سهامداران از نمادهای شاخص‌ ساز را نشان می‌دهد.

معامله گران بازار سهام (بورس و فرابورس) در روز جاری بیش از ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار معامله انجام دادند که در اثر آن مالکیت بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۱۷ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.


شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۴۳۲۵ واحدی افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۸۷ واحد ایستاد اما شاخص هم وزن منفی بود و با ۴۴۸ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و ۵۲۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۹۹ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام یک میلیون و ۶۱۳ هزار معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، رمایه‌گذاری‌غدیر، بانک تجارت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند و در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص بورس شد.


شاخص فرابورس ایران با ۱۳۹ واحدی منفی عدد ۱۸ هزار و ۴۳ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۵۷۸ هزار نوبت و به ارزش ۳۸۱۴ میلیارد تومان معامله کردند.

نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با بیشترین اثر منفی باعث افت شاخص فرابورس شدند و در مقابل نماد سرمایه گذاری صبا تامین با بیشترین اثر مقبت مانع ریزش بیشتری شاخص شد.

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار