خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۹ پروژه برق طی دهه فجر در همدان

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از افتتاح ۱۳۷ پروژه و کلنگ‌زنی ۳۲ پروژه برق طی دهه فجر در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۷۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۹ پروژه برق طی دهه فجر در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: کار‌های بسیار خوب و شاخصی در مجموع شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ پروژه برق با اعتبار ۶۶۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال طی دهه مبارک فجر در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی نیز با اعتبار یک میلیون دلار همزمان با دهه فجر در همدان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در قالب پروژه‌های افتتاحی احداث و اصلاح ۱۷۲ هزار و ۸۷۳ متر شبکه با کابل خودنگهدار، احداث ۳۶ هزار و ۹۳۰ متر خط ۲۰ کیلوولت و نصب ۲۲۳ ترانسفورماتور به قدرت ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلوولت آمپر انجام شده است.

وی احداث و اصلاح ۲۱ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۲۱ هزار و ۷۵۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، نصب حدود ۶ هزار و ۹۹۴ دستگاه کنتور تک فاز و سه فاز برای مشترک جدید، تعویض ۹ هزار و ۷۴۸ دستگاه کنتور تک فاز و سه فاز معیوب و نصب یک هزار و ۲۸۲ دستگاه چراغ را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پروژه‌ها برشمرد.

جمشیدی با اشاره به پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی بیان کرد: ۳۲ پروژه با اعتبار ۱۹۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال طی دهه مبارک فجر در استان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در خصوص اقدامات شاخص عملکردی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: در حوزه مشترکین خانگی در سال ۹۸ تعداد ۶۱۲ هزار و ۲۳۱ مشترک برق داشتیم که طی ۹ ماه گذشته با رشد یک درصدی به ۶۱۹ هزار و ۴۴۸ مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بخش عمومی با یک درصد رشد مشترکین ما به ۲۰ هزار و ۹۳۰ مشترک رسیده و در بخش کشاورزی نیز با دو درصد رشد امسال به ۱۲ هزار و ۹۹۲ مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش صنعتی در سال ۹۸ مشترکین ما ۶ هزار و ۲۱۷ مشترک بود که طی در سال جاری با یک درصد کاهش به ۶ هزار و ۱۸۴ مشترک رسیده و در بخش تجاری نیز با چهار درصد رشد امسال به ۹۵ هزار و ۱۶۵ مشترک افزایش یافته است.

*وجود ۷۶۸ هزار و ۳۴۶ مشترک برق در استان همدان

جمشیدی با بیان اینکه در زمینه واگذاری انشعاب نیز در ۹ ماهه امسال یک درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر مشترکین استان به ۷۶۸ هزار و ۳۴۶ مشترک افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در بخش فشار متوسط در سال ۹۸، ۱۰ هزار و ۵۱۹ کیلومتر طول شبکه ۲۰ کیلوولت استان بوده که طی ۹ ماهه امسال با یک درصد رشد به ۱۰ هزار ۵۸۹ کیلومتر افزایش یافته است و معادل ۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در پایان سال ۹۸ طول شبکه فشار ضعیف استان ۸ هزار و ۲۳۵ کیلومتر بوده که در ۹ ماهه امسال به ۸ هزار و ۳۳۶ کیلومتر رسیده و معادل یک درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: تعداد پست‌های توزیع (ترانسفورماتورها) استان نیز در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۹۷ دستگاه بوده که امسال با رشد دو درصدی به ۱۷ هزار و ۲۹۹ دستگاه رسیده است.

جمشیدی با بیان اینکه از نظر ظرفیت‌سازی در پست‌های توزیع یک درصد افزایش داشته‌ایم، گفت: در بخش ظرفیت‌سازی برای توسعه و برق‌رسانی به مشترکین جدید به طور میانگین در افزایش تجهیزات ۱.۳ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۹ درصدی فروش انرژی تا پایان سال افزود: از نظر روشنایی معابر نیز در وضع مطلوبی قرار داریم و در مجموع با ۲۱۶ هزار و ۱۲۷ چراغ در کل شبکه‌های فشار ضعیف تقریبا هر ۲۸ متر از شبکه یک چراغ نصب شده داریم که نشان دهنده کامل بودن شبکه معابر در طول شبکه‌های ضعیف استان است.

* تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان همدان از نعمت برق برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: با برق‌دار بودن یک هزار و ۷۱ روستا، تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های تعیین کننده وضعیت شرکت‌ها محور تلفات انرژی است که شرکت توزیع برق همدان از ۱۰.۱۸ درصد در سال گذشته به ۱۰.۰۷ درصد طی ۹ ماهه امسال رسیده است که نشان دهنده کاهش نیم درصدی تلفات استان است.

جمشیدی با بیان اینکه توانسته‌ایم شاخص‌های مربوط به خاموشی مشترکین را بهبود بخشیم، افزود: مدت زمان خاموشی‌ها در شبکه‌های فشار ضعیف از ۴۳ دقیقه به ۳۶ دقیقه برای هر مشترک، در پست‌ها از ۴۷ دقیقه به ۳۹ دقیقه برای هر مشترک و در شبکه فشار متوسط از ۳۵.۳۱ دقیقه برای هر مشترک به ۲۷.۴۹ دقیقه رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع نرخ خاموشی در کل تأسیسات توزیع از ۱ دقیقه و ۶۹ ثانیه برای هر مشترک در ۱۰ ماهه سال جاری به ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه کاهش یافته است که جزء بهترین عملکرد‌های شرکت‌های توزیع برق کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه در پیک تابستان امسال خاموشی نداشتیم، گفت: در پیک بار زمستان نیز با توجه به کمبود سوخت نیروگاه‌ها، با همکاری صنایع کمترین خاموشی را داشتیم و امیدواریم با کاهش مصرف ۱۰ درصدی گاز و برق از طرف مشترکین استمرار برق را برای همگان داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های تعمیرات گفت: با استفاده از تجهیزات نوین خط گرم موفق شدیم خاموشی به ازای هر مشترک را از ۰.۹۷ دقیقه به ۰.۸۹ دقیقه کاهش دهیم.

جمشیدی افزود: در سال ۹۸ حداکثر پیک استان ۶۹۴ مگاوات بود که در سال ۹۹ این پیک به ۷۲۴.۹ مگاوات رسیده که معادل ۴.۵ درصد افزایش پیک را در شب داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از کنتور‌های هوشمند تاکنون کنتور تمام مشترکین دیماندی به تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۷ مشترک به کنتور فهام تبدیل شده است، یادآور شد: سایر کنتور‌ها میز معادل ۶۱ درصد از مجموع کنتور‌های منصوبه از ۷۶۰ هزار مشترک به کنتور‌های دیجیتالی تبدیل شده است که نسبت به سال گذشته ۷.۱ درصد رشد داشته‌ایم.

*افتتاح یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی طی دهه فجر در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص نیروگاه‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: در استان همدان ۶ نیروگاه خورشیدی با ۴۲ مگاوات تولید و چهار نیروگاه مقیاس کوچک با ۱۷.۷ مگاوات تولید وجود دارد.

وی یادآور شد: در بخش نیروگاه‌های خورشیدی تک انشعابی ۵۲ مورد با مجموع قدرت یک هزار و ۷۵ کیلووات ساعت نصب و بهره‌برداری شده است.

جمشیدی با بیان اینکه امسال در دهه فجر یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آردسینا در همدان افتتاح می‌شود، گفت: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی قرارداد‌های خرید تضمینی را با شرکت ساپا منعقد کرده و در حال انجام مقدمات ساخت هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «برق من» و ارائه خدمات غیرحضوری گفت: از ابتدای آبان ماه امسال طرح ارائه خدمات غیرحضوری برق در ایران آغاز شده و در ابتدای آذر ماه  نیز در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به طور رسمی ارائه خدمات حضوری ممنوع شد.

*ارائه ۴۱ هزار و ۵۰۲ خدمت غیرحضوری برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده حدود ۱۹ هزار و ۵۱ مورد نصب اپلیکیشن «برق من» را در استان داشته‌ایم و تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۲ خدمت غیرحضوری از این طریق ارائه شده است که موفق شده‌ایم ۵۲ درصد خدمات به صورت غیرحضوری انجام دهیم.

وی با اشاره به پویش «انرژی همدلی» گفت: این پویش به صورت ملی و با هدف کاهش مصرف برق و گاز در کشور راه‌اندازی شده است و شرکت‌کنندگان در این پویش باید میزان مصرف برق خود را کاهش دهند و برای این کار از مشوق‌ها و جوایز نیز استفاده می‌شود.

جمشیدی عنوان کرد: برای کاهش مصرف برق مشترکین جهت اطلاع‌رسانی حدود ۷۸ هزار پیامک برای مشترکینی که در محدوده ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند و بیش از ۳۰ هزار پیامک برای مشترکین بازه مصرف ۳۰۰ کیلووات به بالا جهت اخطار و راهکار‌های مدیریتی مصرف ارسال شده است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در راستای مدیریت مصرف انرژی گفت: انتظار داریم که اصحاب رسانه استان در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق به ما کمک کنند تا بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ضمن تقدیر از مشارکت و همراهی مردم خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند کمک شایانی در آگاه‌سازی مشترکین در مقوله مدیریت مصرف برق داشته باشند و این شرکت را در تحقق اهدافش در حوزه مصرف هوشمندانه و آگاهانه از سوی مشترکین یاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار