تغییر سیاست درمان به پیشگیری مهم‌ترین هدف طرح شهید سلیمانی است

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در دیدار با استاندار بوشهر گفت: مهم‌ترین هدف اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور، تغییر سیاست از درمان به پیشگیری در مقابله با ویروس کرونا است.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۴۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر شاهین محمّد صادقی گفت: امروز بوشهر قلب انرژی ملت ایران است و نام بوشهر با مقاومت ملت ایران عجین است و ایستادگی مردم این خطه مایه مباهات برای ماست.
وی اظهار کرد: صحنه مبارزه با ویروس کرونا تنها صحنه مبارزه با یک بیماری نیست بلکه صحنه مقابله با یک پدیده خطرناک اجتماعی است به همین دلیل ما معتقدیم که نوع برخورد ما با این پدیده، منزلت ما را در جهان مشخص می‌کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور برای مقابله با ویروس کرونا این بود که سیاست کشور ما برای مقابله با ویروس کرونا از درمان به سمت بهداشت و پیشگیری تغییر کند و، چون این طرح مبتنی بر اصول علمی و پشتوانه‌ای قابل قبول بود باعث شد تا سراسر کشور با رفتن به سمت پیشگیری، به سمت نابودی این ویروس بروند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور راه اصلی مقابله با ویروس کرونا را جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم جامعه عنوان و تأکید کرد: امروز ساده‌ترین، ارزان‌ترین و داخلی‌ترین کاری که برای مقابله با این ویروس می‌توانیم انجام دهیم جدی گرفتن بیماریابی فعال است که در واقع این کار همان روح و قلب طرح حاج قاسم سلیمانی است.
دکتر محمّد صادقی افزود: این طرح، طرحی مردم محور و مسجد پایه است و هدف‌گذاری آن رسیدن به نقطه‌ای است که ابتلا به این ویروس، صفر شود.
وی اضافه کرد: همه ما لازم است تلاش کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که جمهوری اسلامی ایران روز بدون فوت کرونایی را تجربه کند.
استاندار بوشهر نیز در این دیدار گفت: استان بوشهر نزدیک به یک سال است که با ویروس منحوس کرونا دست به گریبان است.
دکتر عبدالکریم گراوند اظهار کرد: در روز‌های آغازین شیوع این ویروس در استان بوشهر، شناختی نسبت به این بیماری وجود نداشت تا جایی که خیلی‌ها معتقد بودند با آغاز فصل گرما در استان، این بیماری از بین می‌رود و در این خصوص اشاره به سابقه خانوادگی این بیماری مانند سارس، مرس و ... بود در صورتی که گرما پیام آور خوبی برای این بیماری نبود و ما شاهد اوج این بیماری در فصل‌های گرم بودیم.
با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور، بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با مشارکت بسیج، سپاه، هلال احمر و سمن‌ها مدیریت و کنترل می‌شود.
این طرح از ۲۰ آبان سال جاری آغاز شده است که هدف از اجرای آن، کنترل بیماری کووید ۱۹، قطع زنجیره انتقال، کاهش مرگ ناشی از این بیماری و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار