مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تاکید کرد

اجرای طرح تشویق مشترکین کم مصرف گاز طبیعی برای صرفه جویی در انرژی

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در سایه صرفه جویی؛ همه مردم می توانند از گاز طبیعی بهره مند شده و صنایع نیز به تولید بپردازند؛ از مشترکین خواست نهایت تلاش خود را در مصرف بهینه گاز بکار گیرند.
کد خبر: ۹۳۱۲۲۰۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ موسی احمدلو در جلسه شورای اطلاع رسانی با اشاره به ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در کشور و استان و همچنین افزایش مصرف گاز، افزود: صرفه جویی همگانی برای عبور از روز‌های سرد زمستان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی بر مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی در سایه همکاری همه مشترکین تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به اتصال شبکه سراسری گاز در کشور؛ متاسفانه در صورت توجه نکردنِ مصرف کنندگان خانگی بر صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، امکان کمبود گاز در برخی نقاط کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه گاز پاک‌ترین سوخت فسیلی است و به همین دلیل در اثر سوختن حداقل آلاینده‌ی ممکن را تولید می‌کند؛ تصریح کرد: امروزه راحت طلبی و استفاده‌ی نادرست از گاز طبیعی بسیار رواج پیدا کرده و متاسفانه بهانه این کار؛ نا آگاهی و عدم توجه جدی به مصرف بهینه گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن گاز طبیعی؛ کاهش هزینه‌های خانوار را نیز در بر داشته باشد؛ اذعان داشت: با توجه به اینکه عمده مصرف در این بخش صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود؛ ارائه راهکار‌های عملی و متناسب با شرایط برای بهینه سازی مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام‌های موثری در جلوگیری از هدر رفتن این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.

حمدلو ادامه داد: قطع شدن گاز دردسر‌هایی به همراه دارد که وقتی رخ دهد، خانواده‌ها تازه متوجه می‌شوند که می‌توانستند با کم کردن فقط چند درجه از بخاری گازی منزل خود و یا موتورخانه ساختمان و با پوشیدن یک لباس گرم، گرمابخشی منزل و آرامش اعضای خانواده خود و دیگران را حفظ کنند.

وی افزود: احتمال قطعی گاز در استان زنجان با توجه به قرار گرفتن در مسیر لوله‌ی اصلی گاز، وجود ندارد، اما از هم استانی‌های همیشه در صحنه درخواست می‌شود برای صرفه جویی در مصرف انرژی گاز، واقعا" جدیت به خرج داده و یاریگر هموطنانمان در جای جای ایران اسلامی بالاخص در بخش صنعت باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار