مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

هنر‌های نمایشی می‌توان ارزشهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان گفت: هنر، به ویژه هنر‌های نمایشی می‌توان ارزشهای دفاع مقدس و جذابیت آن را به نسل جوان منتقل کند که تاکید رهبر معظم انقلاب هم استفاده از زبان هنر است.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۸۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
 مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در راستای گرامیداشت هفته تبیین و بصیرت و مقاومت ویژه برنامه‌های متعددی با حضور هنرمندان بسیجی در سطح استان اجرا شده است.
 
حسن میرشکار افزود: شهدا بندگان مقرب درگاه الهی بودند که با اخلاص و گذشت از جان و مال خود در جهت رضای الهی گام برداشتند و آسمانی شدند، لذا بر ما واجب و ضروری است در شرایط امروزی که دشمن به جنگ نرم روی آورد و در حال تصرف اذهان نسل جوان است ما هم با سرمایه‌های معنوی که شهدا می‌باشند باید به جنگ آن‌ها برویم و با ایمان، اخلاص و توکل برخدا در برابر آن‌ها پیروز میدان شویم.
 
وی بیان کرد: ما با الگو پذیری از سیره و روش شهدا و به ویژه گام برداشتن در مکتب شهید سلیمانی می‌توانیم روحیه انقلابی و جهادگری را برای پیشرفت بیشتر کشور در خود تقویت کنیم، لذا در همین راستا بسیج هنرمندان با اجرای نمایش ژنرال و سردار دل‌ها که برگرفته از حضور شهید سلیمانی در دفاع مقدس، حماس و جبهه مقاومت بوده نقش خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کرده ایم.
 
این مسئول تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره در سطح استان با همکاری انجمن شعر و موسیقی بسیج هنرمندان با موضوعات دفاع مقدس شهید سلیمانی در ۸ شب با حضور ۸ خواننده در حسینیه عاشقان ثارالله اجرا شده است.
 
میرشکار اجرای تئاتر‌های خیابانی و سرود را از دیگر برنامه های این سازمان در هفته مقاومت و بصیرت عنوان و تصریح کرد: به صورت اختصاصی تئاتر ژنرال در ۴ شب در زاهدان اجرا شده است این تئاتر در اولین جشنواره سردار دل‌ها در کرمان جز ۱۳ اثر برتر کشوری انتخاب شده است.
 
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان تصریح کرد: در تئاتر ژنرال که ۹ نفر همکاری و ایفای نقش دارند این کار از ۳ ماه قبل با همت انجمن نمایش بسیج هنرمندان آغاز شده و با هدف تاثیر گذاری و استفاده از جذابیت هنر در برنامه‌ها در این هفته اجرا شده است.
 
وی با تاکید بر این مطلب که هنر، به ویژه هنر‌های نمایشی می‌توان ارزشهای دفاع مقدس و جذابیت آن را به نسل جوان منتقل کند ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب هم استفاده از زبان هنر است و تئاتر ژنرال یک کار فرم بود که با استقبال خوبی روبه روشد.
 
این مسئول اجرای تئاتر های سردار دل‌ها،  یک روز خوب و دل‌های پاک را از برنامه های اجرا شده سازمان در سطح استان از ۶ تا ۱۹ دی ماه برشمرد و اظهار داشت:  مستند یک ساعته نشانی که بر پایه تحقیق و پژوهش است با همت برادران رزمنده استان علی کیخا و داود شیرازی ساخته و در شبکه‌های استانی و کشوری  پخش خواهد شد. 
ارسال نظرات