خبرهای داغ:
یادداشت/ قاسم حبیب زاده

رئیس نیم جمهور !

در کش و قوس این روز های کاخ سفید جهانیان تاریخ را از یاد نخواهند برد. روند تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا به رغم حوادث شب گذشته همچنان ادامه دارد. این رویداد که به طور معمول نباید بیش از چند ساعت به طول می‌انجامید، به کابوس دموکراسی آمریکا تبدیل شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۷۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  امروز را از یاد نمی بریم، زیرا:
۱) جو بایدن در میان آتش و خون رئیس نیم جمهور شد، چرا نیم جمهور؟ چون جامعه آمریکا به دو قطب تقسیم شدند و فقط یک قطب جامعه آمریکا بایدن را قبول دارند.
اگر آمریکا در واشنگتن سفارت میداشت! و رسانه‌های آمریکا رویه خود را در موارد مشابه مقابل دیگر کشورها دنبال می کردند، امروز آمریکائیان شاهد معرفی همین نیم جمهور هم نبودند.
به نظر می رسد دوران افول آمریکا خیلی سریعتر از آنچه که صاحبنظران پیش‌بینی می‌کردند در حال وقوع است. همین که متحدین آمریکا و حتی اسرائیل از مشاهده چنین وقایعی به خشم آمده اند، گویای ترک برداشتن چارچوب لیبرال دموکراسی غربی و آغاز دوران پسا آمریکا در عرصه بین المللی است.
۲) امروز سالروز زدن پایگاه عین الاسد است، اقدامی که در تاریخ آمریکا سابقه ندارد. آنان از این ضربه و تبعات حیثیتی آن، چنان وحشت زده شدند که ترجیح دادند با انکار گستره، خسارات و تلفات آن، با سکوت این ضربه را فراموش کنند، اما مگر می شود؟
کسی در دهه های گذشته به یاد ندارد که کشوری جرات کرده باشد در مقابل آمریکا بایستد، چه رسد به آن که پایگاه نظامی آنها را موشک باران کرده و آمریکا حتی جرئت مقابله به مثل را نداشته باشد. چنین موقعیتی را بی شک مردم شهید پرور در تشییع جنازه باشکوه سردارسلیمانی فراهم‌کردند، چنانچه رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند: حضور مردم به منزله سوخت موشک هایی بود که به عین الاسد زده شد.
البته ماهم یاد مسافران بیگناه هواپیمای اوکراینی را که به خاطر شرایط جنگی که آمریکا ایجاد کرد و باعث اشتباه وحشتناک کاربر سامانه موشکی شد، فراموش نمیکنیم.
۳) امروز دو رئیس قوه مقننه و قضاییه در ادامه پیگیری مشکلات مردم به استان‌های چهارمحال و کرمانشاه سفر کردند، اما رئیس قوه مجریه همچنان ترجیح داد از طریق مجازی با استان ها ارتباط بگیرد و چند پروژه اقتصادی را افتتاح نماید. به هرحال این اراده و خواست ملت بود که سه و نیم سال پیش چنین انتخابی کردند و نتیجه این نشستن ها در اتاق کار، این شده که یارانه مردم در ماه شده یک شانه تخم مرغ!
خرداد سال بعد نیز اراده ملت حاکم خواهد شد، هرچه که باشد...

یادداشت: قاسم حبیب زاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار