آیت الله خاتمی در یادواره شهدای عشایر کرمان:

حاج قاسم انقلابی و در خط ولایت بود/حاج قاسم در اطاعت از دستورات ولایت به صورت فرمایشی رفتار نمی کرد

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه عاشق و مطیع ولایت بود و در این خصوص گزینشی با فرمایشات ولایت رفتار نمی کرد.
کد خبر: ۹۳۰۹۰۷۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر شنبه در یادواره شهدای عشایر در ستاد سپاه ثارالله کرمان با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی فراتر از کرمان و حتی اعتقاد و تشیع و مذهبی که به آن عشق می‌ورزیم بود، او یک شهید بین المللی است و همه  شیعیان، مسلمانان و بشریت مدیون او هستند.

وی  افزود: اگر دولت داعش جان می گرفت، آرامش از زندگی بشریت می رفت، این مجاهد عزیز در سخنرانی خود فرمودند تا سه ماه دیگر داعش از بین می رود و در کمتر از سه ماه این وعده را محقق کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: طی یک سال اخیر مقام معظم رهبری بیشترین تکریم را از این شهید فداکار داشتند و بیش از ۶۰ جمله در خصوص فضائل حاج قاسم فرمودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ویژگی انقلابی بودن حاج قاسم است، افزود: در این سخنان رهبری، حاج قاسم را به شدت انقلابی دانسته اند؛ انقلاب و انقلابی گری خط قرمز سردار سلیمانی بود، به شدت پایبند انقلاب و خط مبارک و نورانی امام راحل (ره) بود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت. در همه میدان‌ها نه خستگی می‌فهمید و نه سرما و گرما؛ او به دهان خطر می‌رفت و از دشمن و حرف دیگران هیچ پروایی نداشت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه اینها بخشی از ۶۰ جمله مقام معظم رهبری از حاج قاسم است، افزود: حاج قاسم انقلابی و در خط ولایت بود.

وی ولایتمداری را شاخصه اصلی انقلابی بودن دانست و تاکید کرد: کسی که با ولایت میانه ای ندارد انقلابی نیست. سردار سلیمانی به شدت عاشق ولایت بود و از روی درایت ولی فقیه و مقام معظم رهبری را حکیم می‌نامید.

وی با اشاره به یکی از سخنان سردار سلیمانی مبنی بر اینکه «اگر تمام علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف، مطمئناً من طرف آیت الله خامنه ای می روم» گفت: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه عاشق ولایت و مطیع ولایت بود. او با فرمایشات ولایت گزینشی رفتار نمی‌کرد و همه فرمایشات آقا را به جان و دل می‌پذیرفت و به آنها عمل می‌کرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه عاشق و مطیع ولایت بود و در این خصوص گزینشی با فرمایشات ولایت رفتار نمی کرد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در جایی سردار شهید سلیمانی چنین گفت «اگر امام خمینی (ره) و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی یک انار را نصف کنند و بگویند نصف این انار حرام است؛ من دلیلش را سوال نمی کنم» این سخن به معنای اوج ولایتمداری است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم مطیع امر آقا بود، فرمایشات را می‌شنید و اجرایی می‌کرد، گفت: سردار شهید سلیمانی تکلیف مدار بود و باید توجه داشت که تکلیف را ولایت مشخص می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی دیگر سردار شهید سلیمانی را شجاعت بیان کرد و گفت: چه در جبهه هشت ساله و چه در دفاع از حرمین قصه‌ها از شجاعت او نقل می‌کنند. این یکی از نعمت‌های خداست که خدا دلی چون شیر به او داده بود.

وی با تشریح رشادت‌های این سردار دلاور در جبهه‌های حق علیه باطل افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «حاج قاسم به دهان خطر می‌رفت» فرد انقلابی آنجایی که لازم است مانند سردار سلیمانی به استقبال مرگ می‌رود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند؛ گفت: فرد انقلابی عاشق خدا و عاشق تلاش در این راه است؛ همانگونه سردار سلیمانی در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیزی پروا نداشت.

وی گفت: سردار سلیمانی از حرف دیگران باکی نداشت و وظیفه اش را انجام می‌داد. آیت الله مصباح زدی هم چنین بود و در یک مقطعی برخی روزنامه‌های پایگاه دشمن تخریب‌ها از او داشتند اما او محکم در این صراط مستقیم ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی جهاد مداوم را ویژگی دیگر سردار سلیمانی ذکر و خاطر نشان کرد: او در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از تمام ارزش‌هایی که حضورش لازم بود، جانانه حضور داشت. در یک مقطعی مبارزه با اشرار به عهده این شهید عزیز گذاشته شد و چه زیبا در این عرصه هم نقش آفرینی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار