حجت الاسلام حسینی صدر؛

سردار دلها تربیت شده مکتب اهلبیت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ویژه برنامه سردار دلها در شهرکرد گفت: سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام بود.
کد خبر: ۹۳۰۸۷۶۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام فاطمیه، دهه بصیرت ونخستین سالگرد شهادت سردارمقاومت گردهمایی خودرویی در شهرکرد با استقبال خوب مردمی روز جمعه ۱۲دیماه ساعت 14بعد از میدان حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به سمت فرخشهر در پارکینگ بوستان حاج قاسم سلیمانی برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر باتسلیت ایام شهادت سبب خلقت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و گرامیداشت نهم دی ماه دهه بصیرت،نخستین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشنمد هسته ای حاج محسن فخری زاده،با تشکر از شرکت کنندگان دراین مراسم که برای نخستین مرحله در مرکزاستان برای جلوگیری ازشیوع بیماری کرونادر به صورت خودرویی برگزار و مردم عزیز در داخل خودرو این برنامه را دنبال می کنند به برخی از ویژه های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: ازجمله ویژگی های سردار دلها عشق و محبت به خاندان پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بود، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام بود،ارادت،محبت و تمسک به اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام او از عمق جان شیفته حضرات ائمه اطهار علیهم اسلام کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر ادامه داد: اعتقاد، ارادت و عشق به خاندان رسالت در اعماق وجودش موج می زد و پیوسته متوسل به حضرات ائمه اطهار علیهم اسلام بود، اهل تلاوت قرآن ، ذکر و مناجات با خدا بود، در تشرفات خود به عتبات عالیات، مضجع شریف و نورانی ائمه معصومین علیهم السلام  با حلاوت زیارت می کرد و افتخار خادمی و آستان بوسی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را داشت.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: سردار مقاومت عاشقانه درمجالس سوگواری خامس آل عبا علیهم اسلام شرکت می کرد و برای مادر سادات مجلس سوگواری برپا می کرد و از عمق جان در ماتم جانسوز  اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام گریه می کرد.

کارشناس مسایل مذهبی به اخلاص سردار دلها اشاره کرد و ادامه داد:سردار مقاومت فرماندهی متقی و با اخلاص بود و به شدت از ریا وخودنمایی پرهیزمی‌کرد،ظاهر بی‌آلایش و مؤمنانه او خبراز باطن صاف و پاکش به مصداق آیه شریفه سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ می‌داد.

این مقام مسئول ادامه داد:سپهبد شهیدسلیمانی از دنیا بریده و آخرت توجه ویژه داشت حضور مقتدر و مستمرش در عرصه های جهاد و شهادت حاکی از این بود که تعلقی به دنیا نداشت، روحیه فداکاری،ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود که قلبش مالامال از عشق و محبت به مؤمنان و مستضعفان بود و خود را برای شهادت در راه خدا آماده کرده بود.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ولایتمداری،بصیرت و شجاعت مالک اشتر عصر ما اشاره کردوگفت:مالک اشتر زمان ماولایتمدار،بصیر وشجاع بود،او عاشق رهبر،مقتدا ونائب امام زمان ارواحنافداه خویش بود و نگاهش به فرمانده معظم کل قوابه عنوان یک افسر رشید لشکراسلام فقط ازحیث سلسله مراتب نظامی نبود بلکه نگاهی عمیق که برگرفته از اعتقاد معنوی او بود و فرمانده معظم کل قواهم به ایشان علاقه وافر داشت و در مراسم نماز برپیکر مطهر این فرمانده شجاع و بصیر جهان اسلام همه دیدند همانگونه که امیر ولایت حضرت علی علیه السلام در شهادت مالک اشتر گریه کردند،مقام معظم رهبری هم برای سرداردلها اشک ریختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر اظهار کرد: علاوه براینکه دوست و دشمن سردار مقاومت را فرمانده بی نظیر در جهان می دانستند،ایشان یک دیپلمات برجسته وتأثیرگذار در منطقه‌ و جهان بود،هرجا که لازم بود در تراز یک دیپلمات برجسته حضور داشت،با جذبه و تسلطش به آداب و فنون مذاکره در عرصه دیپلماسی و نیز قدرت تأثیرگذاری فوق‌العاده‌‍‌ای که داشت میدان دار مذاکره در دست می گرفت، مذاکره با پوتین رییس جمهور روسیه و حضور این کشور درجنگ با داعش در سویه از جمله اقدامات بی نظیر این فرمانده ولایتمدار، بصیر و سلحشور بود.

دراین مراسم که به همت هیأت رزمندگان اسلام استان ، حوزه مقاومت حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم شهرکرد و پایگاه های تابعه ، بسیج هنرمندان،  و همکاری بانک رسالت ، هیات موتورسواران واتومبیلرانی و شهرداری شهرکردبرگزارشد ،  با استقبال بسیار خوب مردم ولایتمدار شهرکرد برنامه های متنوع فرهنگی از جمله: قرائت حدیث شریف کسا، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سرود ملی و سرود شهیدان توسط رزم نوازان سپاه استان ، سخنرانی، روایتگری ، مداحی،سنج و دمام برگزار شد.

شرکت کنندگان دراین مراسم ازداخل خودروهای خود واز طریق رادیو وتلفن همراه و نیزازسیتم صوتی از برنامه های اجرایی بهره مند شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار