خبرهای داغ:

افتتاح نخستین نمایشگاه قصه‌های قرآنی استان در شاهرود+ تصاویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نخسین نمایشگاه استانی داستان‌ها و روایات قرآنی از آثار ۲ بانوی هنرمند شاهرودی در نگارخانه زراب افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۲۲۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نخسین نمایشگاه استانی داستان‌ها و روایات قرآنی از آثار ۲ بانوی هنرمند شاهرودی در نگارخانه زراب افتتاح شد.
فرشید فلاح اظهار کرد: این مجموعه تصاویر داستان‌های قرآنی که شامل ۲۴ اثر هنری است با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستانی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گشایش یافت.
وی افزود: این ۲۴ اثر داستان زندگی حضرت سلیمان (ع) و ملکه بلقیس که در سوره‌های نمل، انبیاء و سبا آمده را به تصویر کشیده است.
فلاح با بیان اینکه روی تصاویر هیچ توضیح و تفسیری انجام نشده، ابراز داشت: این ۲ بانوی هنرمند قصد دارند تمامی قصه‌ها و روایات قرآنی را به همین شیوه به تصویر بکشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: سبک کار تلفیقی از سورئال و بخشی گرته برداری از نقاشی ایرانی و مینیاتور است و همچنین قسمت‌های زیادی از این کار به شکل قلم‌گیری انجام شده است.
به گفته وی ۲ تابلو ارزشمند از سردار شهید سلیمانی و شهید چمران هم توسط این ۲ بانو به تصویر کشیده شده است.
فلاح با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر اندیشه تا در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست، افزود: هنرمندان رسالت بسیار مهمی دارند که اندیشه‌های الهی از جمله اندیشه شهید سلیمانی را در قالب هنر آورده تا ماندگار شوند.
به گفته وی خط سیر هنری هنرمندان این مجموعه ارزشی و بر گرفته از فطرت انسان که همانا قرآن است به دل می‌نشیند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ هدیه دادن مردم به یکدیگر تغییر کند، اظهار داشت: اداره‌ها و مردم وقتی برای قدردانی از همدیگر هدیه تهیه می‌کنند باید از دادن هدیه‌هایی مانند لوازم مصرفی و لوکس پرهیز کرده و به جای آن آثار هنری و کتاب دهند، تا آن هدیه ماندگار شود.
این نمایشگاه به همت بانوان شاهرودی، محبوبه سعیدی و حکیمه سلیمانی در نگارخانه زراب این شهر برپا شده است و در مراسم افتتاحیه آن اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود و برخی مسؤولین شهرستان حضور داشتند.
عکاس: سیدنوید محمدیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها