در مسجدجامع شهرکرد بیان شد؛

مهمترین درس کوثر قرآن ولایتمداری است

حجت الاسلام هاشمی در سومین شب از سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها،دهه بصیرت و گرامیداشت سردار دلها گفت: ‏مهمترین درس کوثر قرآن حضرت زهرا سلام الله علیها ولایتمداری است.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۳۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری شهادت حضرت زهراسلام الله علیها و گرامیداشت حماسه آفرینی مردم در 9دی و یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مسجد مسجدجامع شهرکرد به همت هیأت رزمندگان اسلام و پایگاه شهدا به مدت سه شب برگزار و به صورت زنده و مستقیم از فضای مجازی پخش شد.

در سومین شب از این مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی با اشاره حدیثی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: ششمین امام شیعیان درباره آیات نخستین سوره مبارکه قدر «انا انزلناه فی لیله القدر»فرمودند : «لیله "مقصود حقیقی از آن شب"، حضرت فاطمه است و قدر، خداوند است. بنابراین هرکس فاطمه را آن سان که حق معرفت اوست، بشناسد، شب قدر را درک کرده است و حقیقت این است که حضرت فاطمه سلام الله علیها فاطمه نامیده شد، چون خلایق از شناختش ناتوان هستند.

کارشتاس مسایل مذهبی ادامه داد: در نمازهای شبانه روز حداقل ده مرتبه ، از خدای بزرگ می خواهیم " اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ " خدایا ما را به شاهراه استوار هدایت فرما. پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در تفسیر صراط مستقیم می فرماید: " همانا خداوند، علی علیه السلام و همسرش و فرزندانش را حجت خویش بر خلق خود قرار داده است و آنها دروازه های علم در امت من اند. هرکه به سوی آنان رهنمون شود، به صراط مستقیم هدایت گشته است.

حجت الاسلام هاشمی به لزوم ولایتمداری اشاره کردو گفت:علامه آيت‌الله حسن‌زاده آملي درجايي فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد، چون ايشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(ارواحنافداه)است. اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدامي‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبايي درباره علامه حسن‌زاده آملي فرموده‌اند: حسن‌زاده را كسي نشناخت جز امام زمان(رواحنافداه).

مداحی و ذکر مصیبت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار