حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

بصیرت چراغ پر فروغ در فتنه است

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در جمع کارکنان سپاه کوهرنگ، بصیرت را چراغ پر فروغ در هنگام بروز فتنه از سوی دشمنان دانست.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۸۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع کارکنان سپاه ناحیه کوهرنگ با تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و گرامیداشت نهم دی ماه دهه بصیرت و سالگرد حاج قاسم سلیمانی اربعین حاج محسن فخری زاده ،به حدیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم اشاره کرد و گفت: آن حضرت به بعضی از صحابه فرمودند :" تنبل ترين مردم كسی است كه بيكار باشد و به ذكر و ياد خداوند متعال مشغول نشود" – "بخيل ترين مردم كسی است كه از سلام كردن بخل ورزد"- "عاجز ترين مردم كسی است كه از دعا به درگاه الهی ناتوان باشد"- "دزد ترين مردم كسی است كه از اجزاء نمازش بكاهد" –" ظالم ترين مردم كسی است كه در مقابلش نام مرا ببرند و بر من صلوات نفرستد".

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در ادامه به اهمت عبادت و بندگی خدا و نافله شب اشاره کرد و  گفت: تهجد و نماز شب موجب نورانی انسان می شود ، از آیات و روایات اسلامی بر می‏آید که در میان عبادات مستحبّی، هیچ عبادتی به ‏شب زنده داری نمی‏رسد، عبادت شبانه نزدیکترین راه برای رسیدن به مقام قرب الهی است.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: خداوند به پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: " َمِنَ الَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَى‏ أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَاماً مَّحْمُوداً" و پاسى از شب را بیدار باش و تهجّد و عبادت کن، و این وظیفه‏ اى افزون براى توست، باشد که پروردگارت تو را به مقامى محمود و پسندیده برانگیزد.

وی ادامه داد: نماز شب از نمازهاى بسیار با فضیلت است و در سوره‏ هاى مبارکه مزّمل و مدّثر آمده است "قم اللّیل الاّ قلیلاً "  در روایات بیش از ۳۰ فضیلت براى نمازشب برشمرده شده است ازجمله اینکه :  تمام انبیا نمازشب داشتند -  نماز شب رمز سلامتى بدن و روشنایى قبر است - نماز شب  در اخلاق، رزق، برطرف شدن اندوه، اداى دین و نور چشم مؤثّر است - نماز شب گناه روز را محو مى‏ کند و نور قیامت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با اشاره به مسائل روز پرداخت و بصیرت را چراغ پر فروغ در هنگام بروز فتنه از سوی دشمنان دانست و گفت: دشمنان برای مقابله با  انقلاب اسلامی و اسلام ناب؛  تطهیر جریان سازش ,پروژه تطهیر نفاق و تروریسم , تحریف اصل مقاومت , تحریف اصل ولایت فقیه , انحراف دراندیشه امام خمینی (ره) و تحریف دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده اند و می خواهند با تحریف به مقاصد شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: بی بصیرتی خیلی از خواص در صدر اسلام باعث شد که از همراهی امام زمانشان عقب بمانند و راه را گم کنند.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان به نقش عمار در جنگ صفین اشاره کرد و افزود: عمار در جنگ صفین که ۹۲ سالش داشت نیامده بود پست و مقام بگیرد،  آمده بود از امیر ولایت حضرت علی  علیه السلام حمایت کند.

برنامه با ذکر مصیبت و توسل به حضرت زهرای مرضیه  سلام الله علیها به پایان رسید.

ارسال نظرات