انجام ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان از ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۷۲۵۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مرضیه قنبریان امروز  در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تأسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

وی، افزود: در این مدت ۶۹۹ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی استان انجام شد و برای آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار ارسال شد.

مدیرکل استاندارد لرستان، بیان کرد: علاوه بر نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری در مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده‌های توزیع شده در سطح عرضه و سالم سازی بازار مصرف، از ابتدای سال جاری هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شد.

قنبریان، اظهار داشت: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به نمونه برداری تصادفی کالاهای تولید شده می‌کنند، کالاهای نمونه برداری شده مطابق با روش اجرایی مربوطه مورد بررسی و یا آزمون قرار می‌گیرند.

وی، افزود: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان، گفت: هدف از بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی نظارت بر عملکرد آنها انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود سبب ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور می‌شود که به تبع آن افزایش بهره وری و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار