خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان البرز استان قزوین عنوان کرد؛

سازماندهی ۱۱۹ تیم در قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان البرز /جهادگرانی از مکتب سلیمانی

سرهنگ طاهرخانی گفت: مجموعا ۱۱۹ تیم نطارتی، حمایتی و مراقبتی در قرارگاه شهید سلیمانی این شهرستان سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۶۸۰۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

به گزارش بسیج از قزوین؛ در پیچ و خم گریزگاه‌های انسان قرن ۲۱ از تاریکی‌های جهانی که با آن روبروست، اتفاقات بزرگی رخ داده که نسل بشر را با مشکلات عمده ای مواجه کرده است. یکی از عجیب ترین رخدادهای تاریخ بشر، ویروس کروناست که به زعم برخی یک جنگ بیولوژیکی تمام عیار در صحنه جهان است.

جهان متاثر از کرونا

با انتشار این ویروس مهلک، جهان و هر آنچه در جهان موجود است تحت تاثیر قرار گرفته و جان بسیاری از انسانها از بین رفت. ایران نیز همچون سایر کشورهای جهان تحت تاثیر این ویروس کشنده، دچار مشکلاتی عمده ای در بخش اقتصادی، آموزشی، فرهنگ و اجتماعی و غیره شد و یکی از تأثیرات مهم انتشار این ویروس در کشور، تاثیر بر معیشت مردم بود.

اما آنچه مهم است قدرت گیری این ویروس پس از هر مرحله از پیشگیری بود. سرعت انتشار ویروس و انواع و اقسام نشانه های ویروس، تاثیرات مختلف ویروس در هر فرد، خطرناک بودن این ویروس و آروم جدیت در پیشگیری از انتشار ویروس را بیش از پیش گوشزد می کرد.

لذا پس از مصوبات ستاد ملی کرونا، انجام مأموریت جدیدی در قالب طرح بزرگ قرارگاه شهید سلیمانی به گروه های جهادی با همکاری دستگاه های امدادرسان واگذار شد که عمده فعالیت این قرارگاه اجرای طرح به صورت محله محور در شناسایی افراد. مبتلا به کرونا و درمان خانگی این افراد بدون ورود به مراکز درمانی بود که موفقیت های چشم گیری داشته است.

سازماندهی ۱۱۹ تیم در قالب قرارگاه شهید سلیمانی

استان قزوین نیز با اجرای این طرح توانست گام های بلندی در راستای کاهش این بیماری بردارد. در همین راستا محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اقدامات قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان البرز بیان کرد: به همت بسیجیان و خیرین شهرستان البرز اقدامات مهمی در این شهرستان اجرا شد و ۴۰ تیم نظارتی با ۱۰۷ نیرو در این قرارگاه سازماندهی شدند.

وی گفت: همچنین تیم های حمایتی شامل ۶۲ تیم با حضور ۱۱۵ نیرو و تیم های مراقبتی شامل ۱۷ تیم با حضور ۴۹ نفر نیرو می باشند که مجموعا ۱۱۹ تیم و تعداد نفرات به کارگیری شده ۲۷۱ نفر می باشند.

توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بین عابرین

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به تنوع خدمت این قرارگاه اظهار کرد: ۱۱۰ هزار ماسک برای افراد در زمان طرح توزیع شد و در راستای ارشاد و امر به معروف در استفاده از ماسک و اجرای پروتکل های بهداشتی نیز به صورت تیمی و حضور در محل کار ۴۵۰ نفر و بیش از ۲ هزار نفر در معابر سطح شهر مورد ارشاد قرار گرفتند.

به گزارش بسیج؛ یکی از عمده تاثیرات بیماری کرونا بر روی معیشت اقشار مختلف جامعه است که به ویژه اقشار کم درآمد و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیش از دیگر اقشار تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند و موج مثبت رزمایش کمک مومنانه در این راستا در لبیک به منویات مقام معظم رهبری به راه افتاد.

توزیع ۷۷۸ بسته معیشتی بین خانواده بیماران کرونایی

در همین راستا فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: تهیه ۳۰۰۰ بسته کمک مومنانه معیشتی از اقدامات این قرارگاه بود که تعداد ۷۷۸ بسته بین خانواده بیماران کرونایی توزیع شده است. همچنین تهیه و تحویل ۲۳۰ بسته کمک مومنانه بهداشتی برای افراد کرونایی، تهیه و تحویل ۱۰۰ بسته کمک مومنانه لوازم تحریر، طبخ و تحویل ۴۰۰ پرس غذای گرم برای بیماران کرونایی، تهیه و تحویل یک عدد تبلت و یک عدد گوشی برای دانش آموزان محروم و برپایی ۱۴ ایستگاه سلامت در سطح شهرستان از اقدامات این قرارگاه می باشد.

وی با اشاره به اقدامات تلفنی قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان البرز افزود: ارسال پیامک ارشادی به تعداد ۳۰ هزار و ۳۲۰ تماس تلفنی و ۵۱۲ مورد (غربالگری)، تهیه پوستر، عکس نوشته، موشن‌گرافی و کارت پستال متحرک با موضوع راه های پیشگیری از ویروس منحوس کرونا برای انتشار در فضای مجازی با بیش از ۷۰ هزار مخاطب، ۱۰۵ مأموریت گندزدایی مناطق آلوده در سطح شهرستان، توزیع گوشت قربانی سه راس گوسفند و ۲۰ بسته، نصب بنر ۶۰ متر، توزیع مواد ضدعفونی کننده ۵۰ لیتر، تهیه داروی نیازمندان به مبلغ ۷ میلیون تومان، ساخت و تعمیر ۴ منزل مسکونی به مبلغ ۱۶ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است که توسط قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان البرز اجرا شده است.

فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی ادامه دارد

سرهنگ طاهرخانی در پایان گفت: اقدامات قرارگاه جهادی شهید سلیمانی شهرستان البرز همچنان به صورت روزانه ادامه دارد.

به گزارش بسیج؛ آنچه همیشه و در تمام عرصه های کشور مشهود است حضور پرشور بسیجیانی است که با تفکر سردار سلیمانی، مکتب خدمت رسانی را به صورت جهادی در منظر جهانیان به اجرا گذاشته اند.

۱۰۲۰/گ ویژه/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار