خبرهای داغ:

همکاری عملی هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام برای ثبت جهانی

رییس هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام گفت: در صورتیکه نگاه میراث فرهنگی در مدیریت مجموعه، سلبی نباشد آماده همکاری حداکثری برای ثبت جهانی این مجموعه فاخر هستیم.
کد خبر: ۹۳۰۶۱۹۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
همکاری عملی هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام برای ثبت جهانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در حاشیه نشست کمیسیون گردشگری شهرداری بسطام با اعضای هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام برخی از مشکلات موجود در این مجموعه تاریخی مورد ارزیابی قرار گرفت.
حسن رضوانی، رییس هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام با اشاره به اینکه عامل ماندگاری این اثر تاریخی، وجود پربرکت امامزاده محمد (ع) است؛ افزود: تقویت اسلام و انقلاب و زنده نگه داشتن آیین‌های مذهبی و مناسبتی از وظایف اساسی هیات امنا است.
وی اظهار کرد: ثبت جهانی آرزوی همه مردم بسطام است و هیات امنا بعنوان متولی مذهبی و فرهنگی امامزاده، تمام تلاش خود را برای تحقق این اتفاق بکار خواهد گرفت؛ اما توقع داریم میراث فرهنگی در مدیریت مجموعه، نگاه سلبی نداشته باشد.
محمد سلیمانپور، شهردار بسطام از آمادگی کامل مدیریت شهری بسطام در تحقق ثبت جهانی گفت و افزود:توقع مدیران شهری بسطام این است که ضوابط موجود جهت ثبت جهانی در اختیار قرار گیرد تا بر اساس این دستورالعمل، نسبت به رفع مشکلات در فرایند ثبت اقدام اساسی صورت گیرد.
وی همچنین از اقدام شهرداری بسطام جهت تعریف پروژه بازپیرایی و آرام سازی جریان ترافیک در خیابان مهدیه (خیابان جنبی امامزاده) با مشارکت کمیسیون معماری شهرداری بسطام خبر داد و افزود: در صورت تصویب پروژه در شورای ترافیک، این طرح اجرایی خواهد شد.
محسن حسنی، رییس شورای شهر بسطام به تفاهم نامه بین اوقاف و میراث فرهنگی در خصوص مدیریت مجموعه اشاره داشت و از نقش مهم هیات امنا و خادمین امامزاده در پایداری، نگهبانی، نظافت و تهیه هزینه‌های جاری برنامه‌های مناسبتی گفت.
در ادامه این نشست، ناصر شمس، نایب رییس شورای شهر بسطام از گله مندی شهروندان بسطام نسبت به عدم تکمیل سقف مسجد بایزید گفت و بیان داشت: توقع داریم اداره کل میراث فرهنگی با رفع مشکلات بودجه ای، هرچه سریع‌تر نسبت به مرمت سقف این مسجد اقدام کند.
محمد حسین متحدی، مدیر اجرایی هیات امنای امامزاده محمد (ع) بیان داشت: "هیات امنا توجه ویژه‌ای به تکریم زائرین و گردشگران در صحن امامزاده دارد و به همین خاطر برنامه‌های آموزشی برای خادمین ثابت و افتخاری بصورت مستمر انجام می‌پذیرد.
این عضو هیات امنای امامزاده محمد (ع) با انتقاد از رفتار و پوشش تعداد نادری از گردشگران در صحن امامزاده، از لزوم توجه مدیران تور‌های گردشگری و راهنمایان آنها، جهت توجه به قداست حرم مطهر امامزاده محمد و بایزید بسطامی سخن گفت.
محسن شریعتی، رییس کمیسیون‌های تخصصی شهرداری بسطام از نقش مشاوره‌ای کمیسیون‌های تخصصی شهرداری گفت و ابراز داشت: قلب تپنده بسطام، سرای تاریخی امامزاده محمد (ع) است و ثبت جهانی این مجموعه، تحولی بزرگ در توسعه استراتژیک شهر بسطام خواهد داشت.
شریعتی گفت: توسعه و بهسازی معابر شهری در حاشیه عرصه ثبتی امامزاده محمد (ع)، حتما از طریق مشورت با پایگاه میراث فرهنگی بسطام انجام میگیرد تا مغایرتی با الگو‌های استاندارد مرمتی نداشته باشد و حضور رییس پایگاه میراث فرهنگی بسطام در هر دو کمیسیون گردشگری و معماری، نشان از عزم مدیریت شهری بسطام در این تعاملات سازنده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها