خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم/ مشکلات با پشت میز نشستن حل نمی‌شود

امام جمعه همدان گفت: بنا بر گفته مسئولان امروز در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم، اما نباید فراموش کنیم که در میدان جنگ، فرمانده باید در میدان باشد و با پشت میز نشستن، گزارش گرفتن و دستورالعمل مشکلات حل نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۶۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

امروز در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم/ مشکلات با پشت میز نشستن حل نمی‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در پیام جمعه این هفته همدان با اشاره به آیه 5 سوره ممتحنه، اظهار داشت: یکی از مسائلی که خداوند به عنوان اسوه برای جامعه اسلامی در این سوره معرفی می‌کند عملکرد حضرت ابراهیم(ع) و همراهان ایشان است.

وی افزود: یکی از دعاهایی که حضرت ابراهیم(ع) به عنوان کسی که در میدان مبارزه با کفر و نفاق ورود پیدا کرده، این است که «پروردگارا ما فتنه‌ای برای جامعه کفر قرار نده».

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه برای این آیه 2 تفسیر بیان شده است، مطرح کرد: مراد از فتنه، سبب امتحان و آزمایش است و این بدان معنی است که جامعه اسلامی و کسانی که تبعیت از ابراهیم(ع) دارند، باید مراقب باشند، عملی انجام ندهند که آن عمل باعث تقویت جامعه کفر شود و اینکه متولیان امر حتی ندانسته باید مراقب باشند، زمینه‌ساز تقویت جامعه کفر و تبدیل به ابزاری برای دشمن نشوند.

وی به تشریح یکی دیگر از تفسیرهای موجود در رابطه با این پرداخت و گفت: جامعه اسلامی نباید دچار خطای محاسباتی و گرفتار مسائلی شود که این احساس به وجود آید که جامعه کفر بر حق است.

شعبانی با تاکید بر اینکه متولیان امر، امروز باید به این آیه بسیار توجه کنند، عنوان کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است، درست است که بخشی از آنها مربوط به تحریم است اما بخش عظیمی از این مشکلات به اذعان خود مسئولان مربوط به مدیریت‌های داخلی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تحریم‌ها خارج از اختیار ما است، بیان کرد: آن قسمتی از تحریم‌ها که مربوط به دشمنی است که اهل منطق و مذاکره نیست، در اختیار ما قرار ندارد و همان طور که حضرت آقا نیز فرمودند چهار سال است به تاخیر افتاده، اما سوال در این جا است که مسئولان در بخشی که مربوط به مدیریت داخلی است، برای خنثی‌سازی تحریم‌ها چه اقدامات عملی انجام داده‌اند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: بنا بر گفته مسئولان امروز در میدان جنگ اقتصادی قرار داریم، اما نباید فراموش کنیم که در میدان جنگ، فرمانده باید در میدان باشد و با پشت میز نشستن، گزارش گرفتن و دستورالعمل مشکلات حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار امروز ما از مسئولان حل 70 درصد از مشکلات که به گفته خود آنها مربوط به مدیریت داخل بوده، است، اظهار داشت: فرمانده میدان اقتصادی باید به میان مردم و بازار برود و شرایط را از نزدیک ببیند، اما متاسفانه گاهی از موارد با تنبلی‌های مفرط و عدم وجود نظارت‌ها مواجه هستیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه این مسائل تحلیل نیست و بر اساس گزارش‌های دریافتی است، گفت: آنچه امروز به آن احتیاج داریم حضور مسئولان در کنار مردم و رسیدگی به خواسته‌های مردم است.

وی با بیان اینکه همان طور که حضرت آقا فرمودند ما در رفع مشکلات بن بستی نداریم، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود فرمودند، حمایت از دولت تا زمانی خواهد بود که در مسیر ملت قرار داشته باشد بنابراین برای بررسی این مهم خوب است که نظر مردم را در خصوص اینکه چه مقدار به مردم وعده داده شده و چه مقدار وعده‌های رفع فقر، ارائه مسکن ارزان قیمت و عدالت درآمدی عملیاتی شده است را ببینیم.

* فضای مجازی نیازمند مدیریت است

امام جمعه همدان در بخش دیگری از پیام خود به صحبت‌های وزیر ارتباطات در خصوص فضای مجازی واکنش نشان داد و عنوان کرد: اخیرا اتفاقاتی در فضای مجازی رخ داده و یکی از مسئولان ارشد فضای مجازی کشور بر لزوم انجام کار فرهنگی تاکید کرده است.

وی ادامه داد: در اینجا باید تاکید کنیم که اولا کسی مسئله فیلتر و قطع فضای مجازی را مطرح نکرده است و آن‌چیزی که بارها و بارها تاکید شده، مسئله مدیریت فضای مجازی است.

شعبانی با بیان اینکه کار فرهنگی زمانی جواب می‌دهد که با مدیریت فضای مجازی همراه شود، گفت: امروز در جامعه ما خیلی از افراد دلسوزانه و دغدغه مند در حال انجام کار فرهنگی هستند.

* شهید حججی‌ها و بسیاری از جوانان مومن، دانشمند و انقلابی محصول کار فرهنگی هستند

وی شهید حججی‌ها و بسیاری از جوانان مومن، دانشمند و انقلابی را محصول کار فرهنگی دانست و مطرح کرد: نتیجه انجام کار فرهنگی بدون مدیریت در فضای مجازی، خنثی شدن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه خواسته اصلی از مسئولان بر این است که به دغدغه مطالبه‌گران در خصوص فضای مجازی توجه کنند، گفت: شما دولت جمهوری اسلامی هستید و موظف هستید که به مسائل فرهنگی توجه داشته باشید، چرا که دولت جمهوری اسلامی نمی‌تواند خودش را از کار فرهنگی جدا کند.

وی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب و جریانات انقلابی در این زمینه به معنای تعطیل کردن فضای مجازی نیست، اظهار داشت: مطالبه حضرت آقا راه اندازه شبکه ملی اطلاعات است.

شعبانی از مسئولان خواست تا فارغ از نگاه‌های سیاسی به دغدغه‌های خانواده‌ها توجه کنند، گفت: امروز فضای مجازی در اختیار قشر نوجوان و جوان ما قرار گرفته و از آنجایی که با تعطیلی مدارس آموزش‌ها در این فضا انجام می‌شود، باید فضای مجازی سالم در اختیار نوجوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان خود دارای نگرانی هستند، مطرح کرد: در فضای مجازی که در آن قمارخانه مجازی راه‌اندازی شده، خدا می‌داند چقدر می‌تواند باعث آسیب به خانواده‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود بر اتحاد ملی و هم‌افزایی بین مسئولان برای حل مشکلات مردم تاکید کردند، اظهار داشت: این انتظار از مسئولان وجود دارد که با صحبت و همفکری و پذیرش نقدهای دلسوزانه سعی در برطرف کردن مشکلات داشته باشند.

وی مسئولان استانی را نیز به مراقبت در تصمیم‌های خود در ماه‌های پایانی دولت توصیه کرد و گفت: مسئولان استانی باید در ماه‌های پایانی دولت از اتخاذ تصمیم‌هایی که باعث ایجاد حساسیت و حاشیه می‌شود مراقبت کنند و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید توجیه داشته باشد.

شعبانی با تقدیر از اقدامات گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر در استان، اظهار داشت: امروز هم گروه‌های جهادی در عرصه کمک‌های مومنانه و هم در ورود به بیمارستان و کمک به کادر درمان ورود خوبی داشته‌اند و هم گروه‌های مطالبه‌گری در راستای تحقق عدالت که البته نیازمند تقویت و حمایت است، اما آنچه در حوزه مطالبه‌گری مهم است وجود آداب خاص و رعایت آن توسط این افراد است.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با تقدیر از مجاهدت‌های کادر درمانی و مخصوصا پرستاران، گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم تا با رعایت کامل نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری از سراسر جهان و کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار