نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست کلی مجلس برای کاهش رشد نقدینگی / تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه برای کنترل نقدینگی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کسری بودجه دولت و بی‌انضباطی بانک‌هایی که تراز مالی ندارند علل رشد بی‌رویه نقدینگی است.
کد خبر: ۹۳۰۴۲۰۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سیداحسان خاندوزی در نشست مجازی با دانشجویان استان یزد با اشاره به عملکرد کلی مجلس در شش ماه اخیر اظهار داشت: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده می‌توان به جلوگیری از پیش‌فروش نفت، تصویب اعطای سبد معیشتی و تصویب طرح CGT اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: با اقدامات زیرساختی انجام شده نظیر لینک کردن سامانه‌های اقتصادی، مالی، اصلاح قانون چک و مقررات بورس در شش ماه آینده به وضعیت بهتری می‌رسیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره علل رشد بیش از حد نقدینگی تصریح کرد: این اتفاقات مربوط به کسری بودجه دولت و بانک‌های بی انضباطی است که تراز مالی ندارند.

خاندوزی درباره سیاست کلی مجلس برای کاهش رشد نقدینگی توضیحاتی را به دانشجویان ارائه کرد و پرسش و پاسخ‌هایی میان سران تشکل‌های دانشجویی استان یزد و دکتر خاندوزی ادامه یافت.
وی اظهار داشت: مسئله مهمتر از کنترل نقدینگی این است که کمک کنیم نقدینگی وارد حوزه‌های تولیدی شود، در این راستا تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه یکی از این اقدامات است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی از دانشجویان خواست برای ثبات قدمشان در راه خدمت‌رسانی به مردم و رو سفید شدن در این آزمون سرنوشت‌ساز دعا کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار