خبرهای داغ:
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی

سرمایه گذاری کشور باید در مسیر آموزش و پرورش قرار گیرد/سهم نیم درصدی حوزه پژوهش در کشور

عباسپور گفت: سرمایه گذاری کشور باید در مسیر آموزش و پرورش قرار گیرد. ۱۰۱۰
کد خبر: ۹۳۰۴۱۱۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، روح اله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، در نشست هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش استان با محوریت گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان اداره کل آموزش و پرورش و نخبگان و پژوهشگران دانش آموز و فرهنگی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به نصایح امیرالمومنین به کمیل بن زیاد بیان کرد: کمیل بن زیاد از شاگردان برتر امام علی است و امام علی به او می فرماید که علم برتر از ثروت است و افق و آینده انسان را مشخص می کند اما باید همیشه از ثروت و سرمایه حراست کنید.

وی گفت: با توجه به نقش معلمین در علم آموزی و بیداری جامعه، همه جامعه و آحاد مردم را مدیون خود ساخته اند. امروز هر کس در هر موقعیت و جایگاهی باید بداند در گرفتن این جایگاه مدیون و مرهون جامعه فرهنگیان جامعه است. در اهمیت و جایگاه معلم همین بس که پیامبر اسلام(ص) افتخارش بود که بعنوان معلم بر جامعه مبعوث شده است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر هدایت معلم نبود شاید مسیر زندگی ما تغییر می کرد و وظیفه ما این است در راستای ارتقای کشور تلاش کنیم و سرمایه گذاری کشور باید در مسیر آموزش و پرورش قرار گیرد.

عباسپور عنوان کرد: اگر ما حول محور آموزشی کشور حرکت می کردیم، امروز ناکامی در مسیر انقلاب و برنامه ریزی پیشرفت انقلاب نداشتیم. اگر ما باید بخواهیم برنامه ریزی داشته باشیم باید حول محور آموزش باشد هرچند جامعه ما سیاست زده است اما این سیاست زدگی می تواند چالش های بزرگی را برای جامعه ایجاد کند.

وی افزود: اگر بخواهیم در برنامه ها، رشد و ارتقا و توسعه موفق باشیم باید بر حول این محور آموزشی باشیم که فعالیت های پژوهشی می تواند موثرترین اقدامی باشد که می تواند صورت گیرد. کار پژوهشی از مولفه های مهم برای پیشرفت آموزشی است و متاسفانه در کشور ما این امر اهمیتی نداشته و مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی هر دولت پشتوانه مالی است و متاسفانه در حوزه پژوهشی فقط نیم درصد به این امر تخصیص یافته است. اگر نظام بخواهد در حوزه پژوهش اینگونه عمل کند قطعا مشکلات بزرگترین ایجاد خواهد شد.

عباسپور عنوان کرد: مجلس یازدهم دید خوبی به نظام آموزش و پرورش دارد. اقدامات خوبی در حوزه معیشت معلمان انجام شده اما در حوزه یکسان نگری نقص های وجود دارد و پیگیر مشکلات معلمان، حق التدریسی ها و بازنشستگان و خرید خدمتی ها هستیم چرا که مجلس خود را مدیون و مرهون فرهنگیان می داند و امیدواریم بتوانیم بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری را در این امر رفع کنیم.

۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار