خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

توجه به مقوله پژوهش از مدارس آغاز می شود/ شرایط آموزش مجازی باید برای همه دانش آموزان فراهم باشد

اصغری گغت: برای رشد و عمق مفهومی جامعه نیازمند پژوهش محوری هستیم و ریشه این مقوله باید در مدارس و از دوران نوجوانی شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۶۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش استان پیرامون گفت: گوی موثر برمدار تحول و بهسازی اظهار کرد: اگر فرهنگ پژوهندگی در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند، شاهد نظر‌های عمیق و ریشه دار خواهیم بود و از پراکنده کاری و اظهار نظر‌های غیر کارشناسی در جامعه پرهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسئله صرفا در توجه به مقوله پژوهش در دوران نوجوانی و از مدارس کشور شروع می‌شود لذا بنا داریم با توسعه پژوهش سرا‌های دانش آموزی در سطح استان، تقویت شورای پژوهش آموزش و پرورش، تشکیل هسته‌های پژوهشی و تعیین رابطان پژوهش برای همه مناطق و مدارسمان و حمایت جدی از اداره تحقیق و پژوهش به دست آورد‌های اثربخش برسیم.

اصغری عنوان کرد: ویژگی یک سیستم و سازمان سالم و پویا با عنایت به پیچیدگی‌های موجود در محیط و عدم قطعیت حاکم بر مجموعه شرایط کشور پویایی و تغییرات مستمر برای همسازی حداکثری با محیط است و این مهم قطعا در سایه پژوهش اتفاق خواهد افتاد، اگر می‌خواهیم یک همزیستی مسالمت آمیز با محیط داشته باشیم و بتوانیم خود را با نیاز‌های محیطی هم ساز کنیم و به عنوان یک سازمان علمی عمل کنیم چاره دیگری جز توجه جدی به موضوع پژوهش نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه این نشست با اشاره به شخصیت اثرگذار شهید آیت الله مفتح اذعان کرد: شهید مفتح از پیشگامان اندیشه وجدت حوزه و دانشگاه بود، او با الهام از اندیشه‌های امام راحل در جهت وحدت این دو بنیاد علمی اقدامات کمنظیر در دوران حیاتشان داشتند و ما امیدواریم در راستای تحقق این مهم اثربخش باشیم.

این مسئول تبیین کرد: از بحث‌های مهم امروز ما رسیدگی به وضع دانش آموزانی است که به علت نداشتن بضاعت کافی امکان تهیه تبلت یا گوشی همراه هوشمند و حضور در شبکه‌های مجازی و بهره بردن از آموزش مجازی را ندارند و ما تا سه هفته پیش ۱۳ هزار و ۶۵۰ تن دانش آموز داشتیم که نمی‌توانستند از این امکان بهره ببرند، ولی با کمک خیرین عزیز و دستگاه‌ها امروز این عدد به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده است و ما از همه کسانی که در این راه کمک کردند تقدیر می‌کنیم.

اصغری یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با شرکت صنایع آموزشی و وزارت خانه داشته ایم اگر بتوانیم ۵۰ درصد از هزینه لازم برای خرید گوشی و تبلت را فراهم کنیم ۵۰ درصد دیگر را می‌توانیم از این مسیر تامین کنیم که توافق بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم بر این مشکل فائق شویم تعداد بازماندگان از تحصیلمان افزایش خواهد یافت و افزایش آن‌ها یعنی وجود یک آسیب احتمالی امروز و تبدیل شدن به یک آفت در آینده و متاسفانه ما معمولا برای درمان بیش از پیشگیری هزینه می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین دستگاه دولتی زمانی می‌تواند در اهداف خود موفق عمل کند که همه دستگاه‌ها به کمکش بیایند چرا که همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ذکر شده است هر سرمایه گذاری درآموزش وپرورش سرمایه گذاری برای همه دستگاه‌ها است، ولی سرمایه گذاری در هر دستگاه دیگری صرفا سرمایه گذاری در همان دستگاه می‌باشد.

اصغری ادامه داد: هفته آینده هفته سواد آموزی است و خوشبختانه استان ما در در این زمینه اقدامات موثری داشته و بیش از ۹۸ درصد افراد در استان قزوین باسواد هستند. امروز در زمینه سواد آموزی باید به دنبال موضوعات مهم تری باشیم و واقعا در انسداد مبادی بی سوادی اقدامت جدی انجام دهیم لذا در راه اندازی مراکز یادگیری اقدامت اثربخشی انجام شده و در این راستا یک بسته تحولی به نام پیوند سواد و زندگی را داریم که در آن به دنبال سوادآموزی کارساز هستیم.

وی افزود: وقتی صحبت از سوادآموزی کارساز می‌کنیم یعنی مهارت‌های لازم را به اولیا بدهیم که این سواد در زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها به کار بیاید وبه آن‌ها قابلت بیشتری بدهد تا حاصل آن احساس مطلوبیت بیشتر در زندگیشان باشد.

اصغری در خاتمه گفت: ما تلاش می‌کنیم به عنوان یک سازمان یادگیرنده از یکدیگر بیاموزیم چرا که ما پیوسته خود را نیازمند آموختن می‌دانیم و باور داریم اگر می‌خواهیم موثر باشیم باید آموخته‌های جدیدی هم داشته باشیم و از آن‌ها بهره ببریم.

۱۰۰۴/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار