حفظ محیط زیست نیازمند عزم ملی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حفاظت و حراست از محیط زیست نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است و با مسوولیت‌پذیری همه اقشار محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۶۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در آیین امضای تفاهم نامه همکاری زیست محیطی با بسیج سازندگی استان اظهار داشت: حوزه فعالیت محیط زیست در بخش های مختلف حجم وسیعی را در برمی‌گیرد که حراست از این سرمایه عظیم خدادادی عزم ملی را می طلبد.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مساله محیط زیست تاکید و عنوان کرده‌اند این مهم مربوط به این دولت، دولت های دیگر و وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست بلکه یک موضوع حیاتی و متعلق به همه اقشار است.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه باید با همکاری مردم و مسوولان جلوی زمین خواری و تخریب جنگل‌ها گرفته شود ادامه داد: امید می رود این همکاری دوجانبه نقش سازنده ای در حفاظت و حراست محیط زیست استان داشته باشد.

سرهنگ احسان جهانبخش مسوول سازمان بسیج سازندگی حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: بسیج سازندگی با ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی آمادگی هر گونه همکاری جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست را دارد.

این تفاهم نامه همکاری زیست محیطی مشتمل بر ۱۰ بند با هدف نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در جامعه به ویژه نسل جوان، برانگیختن احساس مسوولیت عمومی در قبال حفاظت محیط زیست، ایجاد گروه های جهادی تخصصی زیست محیطی مورد حمایت طرفین و استفاده از ظرفیت و توان بالقوه سازمان بسیج سازندگی به منظور احیا و اشاعه فرهنگ زیست محیطی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار