خبرهای داغ:
شهیدی که شهادتش موجب وحدت حوزه و دانشگاه شد

شهید مفتح، حلقه وصل حوزه و دانشگاه

تصادفی نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی یا حوزه و دانشگاه روز شهادت وی قرار داده شده، چون انصافاً حلقه وصلی بود که متناسب با چنین خصوصیتی می نمود.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

خبرگزاری بسیج قزوین: هنگامی که نهضت روحانیت و نهضت اسلامی شروع شد مبارزان نهاد روحانیت در سال‌های ۴۱ و ۴۲ و بعد از آن یکی از روحانیون با نام و نشان که عملاً در صحنه‌های مبارزه بود و با سخنرانی و بیان حقایق تلاش خود را به صورت خیلی قوی ابراز می کرد مرحوم مفتح بود.

مقام معظم رهبری با اشاره به شخصیت این شهید گرانقدر فرمودند؛ شهید مفتح، در زندگیش هم همین طور بود. کم نمود و کم تظاهر، اما پر حضور و پرتحرک. اسمش کمتر برده می شد، اما آثارش خیلی جاها بود. یکی از آنها دانشگاه بود و دیگری حوزه. آنهایی که یاد آن عزیز را گرامی داشتند و با او انس گرفتند، می دانند که حضور شهید مفتح، در سالهای تاریک و اختناق در پایگاه های مقاومت و معرفت و فرهنگ انقلابی یعنی مساجد، یک حضور نمایان و کم نظیر بود. هر جا او بود، پایگاه بود. آن وقتها مسجد قبا و مسجد جاوید که آثار شهید مفتح بودند، از شهرت بسیاری برخوردار بودند.

مرحوم شهید مفتح علاوه بر این که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و اشنای به نیاز زمان بود، خصوصیاتی داشت که در تعداد محدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت دیده می‌شد و آن قدرت ارتباط گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیامد این را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنود. لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب، میدان کار این مرد روحانی بزرگوار قالبا منطقه جوانان به خصوص دانشجویان بود.

هم در مساجدی که وی حضور پیدا می‌کرد و هم در سخنرانی هایی که در محیط کار و شغل معمولی خود داشت. تصادفی هم نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی یا حوزه و دانشگاه روز شهادت ایشان قرار داده شد چون انصافاً حلقه وصلی بود که متناسب با چنین خصوصیتی می نمود.

نگارنده:محمد عباسیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار