خبرهای داغ:

چراغ قرمز کارخانه‌های لاستیک سازی به استیل کُرد تولید داخل

استیل کرد محصولی استراتژیک که به عنوان مواد اولیه در یک لایه از تایر در کارخانه‌های لاستیک سازی مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۳۶۵۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، این محصول بسیار مهم تا سال ۹۶ به طور کامل از خارج از کشور واردات می‌شد، تا اینکه شرکت استیل کرد ماداکتو دره شهر در سال ۹۶ با تکنولوژی روز دنیا به بهره برداری رسید.

این کارخانه مطابق با نیاز کشور حدود ۱۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم احداث شده و هم اکنون در حال تولید استیل کرد با کیفیت است.

علیرغم احداث این کارخانه باید واردات استیل کرد به طور کامل قطع می‌شد، چون بر اساس مصوبه دولت نمونه مشابه آن در داخل تولید می‌شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با ضریبی چند برابری ادامه یافت و نتیجه اش شده اینکه از ۹ کارخانه لاستیک سازی کشور تنها ۳ کارخانه استیل کرد تولید داخل را می خرند.

صاحبان کارخانه‌های لاستیک سازی علت این موضوع را ظرفیت کارخانه و تفاوت قیمت نمونه داخل با نمونه خارجی عنوان کردند.

مدیر عامل استیل کرد دره شهر می‌گوید: به دلیل خرید نکردن، این واحد تولیدی هم اکنون با یک سوم ظرفیت کار می‌کند و اگر کارخانه های لاستیک سازی عقد قرارداد کنند ظرفیت را افزایش می‌دهند.

نجفی می‌گوید: علت تفاوت قیمت (نمونه خارجی ارزان‌تر است)به نظام تعرفه برمیگردد چرا که تعرفه واردات مواد اولیه استیل کرد بالا و به تبع قیمت نهایی هم بالاتر می‌رود و از طرفی تعرفه واردات استیل کرد خارجی پایین و قیمت نهایی هم پایین می‌آید.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار