شکستگی لوله نفت مارون در بخش میانکوه

خط لوله انتقال نفت از خوزستان به اصفهان در بخش میانکوه شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری دچار شکستگی شد.
کد خبر: ۹۳۰۳۱۰۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  با شکستگی ایجاد شده در این خط لوله انتقال، جریان نفت وارد رودخانه سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل شد.

تلمبه خانه گندمکار در مسیر این خط لوله، نفت را از مناطق نفت خیز جنوب به پالایشگاه اصفهان منتقل می‌کند.

فرماندار شهرستان اردل، گفت: ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۲ ظهر امروز کیلومتر ۲۲۸خط لوله مارون اصفهان واقع در منطقه تنگ گندمان نزدیک به شهر سرخون دچار ترکیدگی شده است.

محمود کیانی، علت این حادثه را فرسودگی لوله انتقال نفت خوزستان به اصفهان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مسیر تردد این جاده مسدود و جریان برق قطع شده و همچنین خط لوله خوزستان هم بسته شده و نشت جریان نفت نیز تمام شده است، اما نفت رها شده در دشت مشکل اصلی می‌باشد.

 دو اکیپ از اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری  نیز برای برآورد میزان خسارات و بررسی میدانی به منطقه اعزام شده است.

گفتنی است؛ از اواسط دهه ۶۰ تاکنون بارها منابع آبی منطقه سرخون در بخش میانکوه شهرستان اردل دچار آلودگی نفتی به خاطر نشت لوله های انتقال شده و خسارت های بسیاری به محیط زیست و شیلات و کشاورزی منطقه وارد شده که ضرورت دارد مسئولین بصورت جدی با این مسئله روبرو شده ومشکل را حل نمایند.

سرخون مرکز بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل در فاصله ۱۵۰ کیلومتریی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار