دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی دبستان شاهد زرند

هدیه 550هزار تومانی تولد خود را به دانش آموز بی بضاعت بخشید /مهربانی وکمک کردن سن وسال نمی شناسد

مهدی سلطانی ، در راستای کمک مومنانه دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی دبستان شاهد زرند در یک اقدام خداپسندانه مبلغ 550 هزار تومان هدیه تولد خود را به دانش آموز بی بضاعت بخشید.
کد خبر: ۹۳۰۲۹۰۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:حسین کاظمی مدیر اموزش وپرورش زرند گفت:: در یک اقدام خداپسندانه، مهدی سلطانی دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی دبستان شاهد ۵۵۰ هزار تومان هدیه تولد خود را به دانش آموز بی بضاعت بخشید.
    مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند با تقدیر از اقدام این دانش آموز زرندی از عموم شهروندان به ویژه خیران و اولیاء دانش آموزان خواست با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری و عدم دسترسی دانش آموزان با استعداد این شهرستان به امکانات اینترنتی و گوشی هوشمند، مدیریت آموزش و پرورش رایاری کنند تازمینه خرید گوشی و تبلت مورد نیاز دانش آموزان نیازمند فراهم شود.
    تحلیل خبر:
    مهربانی وکمک کردن به هم نوع خود سن وسال نمی‌شناسد
    مهربانی و نیکی کردن سن و سال نمی‌شناسد، در کنار ما آدم‌هایی هستند که شاید از ظاهرشان نتوانیم خوبی‌شان را تشخیص دهیم، اما بزرگی از نگاهشان پیداست و همین برای درس گرفتن از آن‌ها کافی است.
    آدم‌هایی هستند که نمی‌توانند فقط به خودشان فکر کنند، مهربانی‌شان ربطی به سن و سال و شغل و درآمدشان ندارد و بدون چشم‌داشت و بی ادعا در حق دیگران خوبی می‌کنند. این آدم‌ها در اطراف ما کم نیستند، اما ممکن است حتی در طول سال‌ها نتوانیم آن‌ها را از دیگران تشخیص دهیم.
    خوب بودن و خوبی کردن ربطی به جنسیت آدم‌ها و سن آن‌ها ندارد، هر آدمی که خوب است و تمایل به کار‌های نیک داشته باشد راه خودش را پیدا می‌کند و از طریقی که شده خوبی را در حق دیگران تمام می‌کند.
    بی شک بسیاری از ما انسان‌ها به خصوص در شرایط شیوع کرونا و بد شدن وضعیت اقتصادی، آنقدر درگیر مشکلات مالی و به تبع آن، دچار اضطراب و نگرانی در زندگی خود شدیم که شاید اصلا به فکر کمک به دیگران در این شرایط سخت نیفتادیم یا اگر هم در ذهنمان خطور کرد، بلافاصله با خود گفتیم که در یک زمان دیگری که وضعمان بهتر شد، با آرامش بیشتری، کار خوبی برای کسی که نیازمند است انجام خواهیم داد، اما آموزه‌های دینی مان دقیقا برعکس آن تصوراتمان، تأکید دارد که در اوج فشار‌ها باید به همنوع خود کمک کنیم.
    حتی نسخه برطرف شدن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌هایمان را در بر طرف ساختن مشکلات دیگران و کمک به آنان می‌داند. پیامبراکرم (صل الله علیه وآله وسلم) در این باره فرمود:: مَن قضی لمؤمنٍ حاجةً قضی اللّه ُ. لَهُ حوائجَ کَثیرَةً أدْناهُنَّ الجَنّةُ؛ هر کس یک نیاز را از مؤمنی برطرف سازد، خداوند نیاز‌های فراوان او را روا سازد که کمترین آن‌ها بهشت است. یا در حدیث دیگری از امیرمومنان (علیه السلام) می‌خوانیم: «إذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللّهَ بِالصَّدَقَةِ؛ هر زمان فقیر شدید، با خداوند از طریق صدقه دادن (در راه او) تجارت (پرسود) کنید.
    کمک کردن را از دیگران الگو بگیریم. انشاء الله
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار