خبرهای داغ:

توسعه اشتغال زایی با تاکید بر تحقق شعار جهش تولید

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه گفت: افزایش کمی و کیفی طرح‌های اشتغال با تأکید بر اشتغال پایدار و تولید محور برای جامعه از راهبردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی است.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۲۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال زایی و نام گذاری سال 99 با عنوان«جهش تولید» رضا یعقوبی در خصوص میزان ایجاد فرصت های شغلی در سطح شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: سه عنصر اشتغال، مسکن و فرهنگی از ارکان مهم توانمندی جامعه هدف هستند که در این میان مولفه اشتغال، کار آفرینی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است .

وی  با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به «جهش تولید »، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه با هدف تأکید بر طرح‌های نو، خلاقانه، دانش‌بنیان، شناسایی و استفاده از ظرفیت های بومی استان، توسعه کسب وکارهای محلی ونوپا، استارت آپ ها وهمچنین ارتباط گیری با صاحبان ایده و سرمایه گذاران در اولویت کاری همه بخش‌های کمیته امداد به ویژه حوزه اشتغال قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه ضمن اشاره به شعار سال و با تکیه‌ بر فرامین وتوصیه های مقام معظم رهبری افزود: راهبرد کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت؛ افزایش کمی و کیفی طرح‌های اشتغال با تأکید بر اشتغال پایدار و تولید محور برای جامعه هدف این نهاد و تزریق روحیه امید و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام است.

یعقوبی با تأکید بر اینکه باید همه نگاه‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف این نهاد به سمت تحقق شعار سال معطوف شود، اضافه کرد: لازمه تحقق شعار سال در حوزه کاری کمیته امداد ارتقاء تعاملات بین بخشی، انسجام و همگرایی در بخش‌های مختلف و فعالیت بر اساس اسناد بالادستی و شعار سال بعنوان نقشه راهبردی کشور در حوزه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، گفت: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری، تشکیل بانک اطلاعاتی خیران کارآفرین و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه همسو با برنامه‌ها ازرویکردهای دیگر کمیته امداد بوده که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه با همین نگاه از ایجاد و گسترش مراکز نیکوکاری کارآفرینی در این شهرستان و ادارات خبر داد و بیان داشت: با ایجاد این مراکز از ظرفیت خیران کارآفرین برای توسعه کسب و کارهای زودبازده می توان بهره برداری کرد. همچنین در این مراکز با مشارکت مردم و خیران اشتغال، موانع شغلی پیش روی مددجویان تحت حمایت رفع و بخشی از فضای کسب و کار به خود جامعه محول می شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: خیران نیک اندیش، کار آفرینان وصاحبان ایده می توانند در مراکز نیکوکاری ایده های جدید کارآفرینی خود را ارائه داده تا با هم افزایی فکری وعملی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار که نتیجه آن فراهم شدن زمینه در آمد زایی و تامین معاش خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد خواهد بود، تا در مسیر توانمند سازی آن ها  گام های موثری برداشته شود. 

وی افزود: در سال جاری 150 نفرجهت دریافت وام اشتغال به کمیته امداد مراجعه که بیش از 100 نفر از آنها معرفی به بانک شده اند که از این تعداد 50 نفر وام های خود را دریافت کرده و مشغول به کار هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده به افراد بیشتر در زمینه های دام پروری، لوازم یدکی، باطری سازی، سوپر مارکت، پرداخت سنگ های قیمتی، رنگ کاری، کافی نت، کاشت زعفران، گلیم بافی، تعویض روغنی، نانوایی و .... بوده که تمامی این مشاغل در این شرایط سخت کرونایی در حال ارائه خدمات به اقشار جامعه اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار