خبرهای داغ:
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

تولید 997 تن عسل در زنبورستان های استان قزوین

شاپورزاده: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 997 تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شده است.
کد خبر: ۹۳۰۱۹۰۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

علی شاپورزاده در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین با اعلام این خبر افزود: این میزان عسل در 2هزار و 46 واحد زنبورستان تولید شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 175 هزار و 647 کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود دارد که این تعداد 175 هزار و 442 هزار کلنی مدرن و 204 کلنی سنتی می باشد.

به گفته وی ؛ هم اکنون 759نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند و همچنین از این میزان کلنی زنبور عسل در استان 91 کیلوگرم ژل رویال، 5هزار و 239 کیلو گرم گرده گل، 51 هزار 547 کیلو گرم موم و یک هزار و 127 کیلوگرم بره موم تولید شده است.

شاپورزاده به خواص درمانی عسل اشاره کرد و افزود: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آنها شد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: به منظور افزایش درآمد زنبورداران ؛ توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

وی عملیات ثبت و رکورد گیری از کندوهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی را از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبور داران ذکر کرد.

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار