دامپزشکی استان تهران اعتبار واکسیناسیون را هزینه آژانس کرد

اداره کل دامپزشکی استان تهران مبلغ یک میلیارد و 206 میلیون و 586 هزارریال ار وجوه واکسیناسیون را صرف پرداخت هزینه آژانس،خرید سوخت خودرو، تعمیرات خودرو و لوازم رایانه کرده که مغایر با حکم قانون بودجه است.
کد خبر: ۹۳۰۱۵۲۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، طبق بند (د) تبصره13 قانون بودجه 97 معادل یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای پیشگیری و مهار کنترل بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، مایه کوبی (واکسیناسیون) دام ها و بهداشت فراوردهای دامی در اختیار سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش تفریغ بودجه 97 در راستای اجرای مفاد حکم این بند، سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ یک هزار میلیارد ریال در قالب اعتبار هزینه ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای سازمان دامپزشکی کشور تعیین و ابلاغ نموده لیکن به علت محدودیت منابع مالی و اولویت پرداخت هزینه های اجتناب ناپذیر دولت امکان تخصیص کامل در این بخش فراهم نگردیده و سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا مبلغ 250 میلیارد ریال معادل 25 درصد اعتبار مزبور را تخصیص داده است.

سازمان دامپزشکی کشور مبلغ 113 میلیارد و 812 میلیون ریال از اعتبار دریافتی را به واحدهای استانی خود ابلاغ کرده و مابقی اعتبار را بابت مایه کوبی،خرید واکسن، خرید مواد اولیه مصرفی اجرای عملیات واکسیناسیون و پیشگیری هزینه کرده است.

در این میان اداره کل دامپزشکی استان تهران مبلغ یک میلیارد و 206 میلیون و 586 هزارریال ار وجوه دریافتی را صرف پرداخت هزینه آژانس،خرید سوخت خودرو، تعمیرات خودرو و لوازم رایانه نموده که مبین عدم رعایت مفاد حکم این بند است. 

ارسال نظرات