خبرهای داغ:

پیگیری ایجاد اشتغال پایدار در کارگروه تخصصی اشتغال شاهرود

سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شاهرود در راستای پیگیری اشتغال پایدار در این شهرستان تشکیل و بر پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۳۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
پیگیری ایجاد اشتغال پایدار در کارگروه تخصصی اشتغال شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین امیر حسینی در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در سرسرای ولایت فرمانداری شاهرود اظهار کرد: امسال تعداد ۸۸۲ تن متقاضی کار در کاریابی‌های شهرستان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۵۵۴ تن مرد و ۳۲۸ تن بانو هستند.
وی افزود: ۶۳ درصد متقاضان جویای کار این شهرستان که در کاریابی‌ها ثبت نام شده اند را آقایان و ۳۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۷۷ درصد آقایان و ۷۸ درصد بانوان متقاضی کار فاقد مهارت هستند، تاکید کرد: از نظر سطح تحصیلات آقایان ۳۴۹ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۲۰۵ نفر هم تحصیلات دانشگاهی دارند.
به گفته وی بانوان نیز ۱۰۷ نفر زیر دیپلم و دیپلم دارند و ۲۲۱ تن هم تحصیلات کاردانی به بالا دارند که ۶۷ درصد آن‌ها را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع ۵۲ درصد افراد جویای کار شاهرود دیپلم و زیر دیپلم هستند و ۴۸ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند.
امیرحسینی با اشاره به اینکه از ۲۲۱ جویای کار که ازطریق کاریابی‌ها به کار گماشته شدند ۱۸۰ تن آقایان و ۴۱ نفر بانوان هستند، تاکید کرد: ۸۱ درصد این افراد را آقایان و ۱۹ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی ۶۰ درصد آقایان به کار گرفته شده توسط کاریابی‌ها را افراد فاقد مهارت و بانوان نیز ۶۱ درصد اعلام کرد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: در سامانه رصد استان سمنان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن تعهد اشتغال است که سهم شاهرود ۲ هزار و ۴۱۳ تن است.
امیر حسینی تاکید کرد: تا تاریخ ۲۴ آبان ماه در سامانه رصد که دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تعهدات اشتغال خود را ایجاد و ثبت می‌کردند، شاهرود یکهزار و ۶۹۸ نفر، یعنی ۷۰ درصد از تعهد اشتغال خود را ایجاد و ثبت کرده است.
به گفته وی در مشاغل خانگی ۷۹ طرح با یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به بانک ارسال شده که برای ۹۳ تن اشتغال ایجاد می‌شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: در مشاغل خانگی ۳۱ طرح با مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان مربوط به بانک رفاه و ۴۸ طرح در بانک توسعه تعاون با ۶۹۰ میلیون است.
رییس کمیته امداد شاهرود هم در این نشست اعلام کرد: اعتبارات در سه سرفصل تبصره ۱۶ بانک‌ها، اشتغال روستایی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال است.
محمد بلوچی افزود: بیشتر تسهیلات این نهاد برای ایجاد اشتغال برای واجدین شرایط است.
به گفته وی در تبصره ۱۶ تعداد ۲۲۵ مورد تسهیلات و در امدادولایت ۶۲ مورد وهمچنین در اشتغال روستایی نیز برای ۵۰ تن با تسهیلات پرداختی شغل ایجاد شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: با وجود محدودیت زمانی باید با تلاش دستگاه‌های اجرایی در معرفی طرح وبانک‌ها در اعطای تسهیلات اقدامات لازم صورت پذیرد.
ابوطالب جلالی افزود: بانک‌ها برای متقاضیان دریافت تسهیلات فرصت ۲۰ روزه قرار دهند که درصورت عدم تکمیل پرونده بتوانند طرح بعدی را برای دریافت تسهیلات جایگزین کنند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برای تحقق تعهد ایجاد اشتغال خود در سامانه رصد در سریعترین زمان ممکن تلاش کنندودر این راستا از ظرفیت خود در بخش غیر دولتی دستگاه اجرایی بیشتر مد نظر قرار گیرد.
به گفته وی موانع تولید در واحد‌های تولیدی راکد شهرستان برای حمایت از تولید کنندگان باید بررسی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار